Sci-fi drama Event[0] staví na přímé komunikaci hráče s počítačem psaním textu
zdroj: tisková zpráva

Sci-fi drama Event[0] staví na přímé komunikaci hráče s počítačem psaním textu

30. 10. 2014 17:43 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Interakce hráče s umělou inteligencí se v drtivé většině her omezuje na soubor „povolených“ možností či voleb, které předurčí vývojáři. Občas se však objeví pokusy, které se snaží o přímou interakci v podobě možnosti komunikovat s AI prostřednictvím psaného textu. Před devíti lety dotáhli podobný experiment zřejmě nejdále tvůrci interaktivního dramatu Façade, které si rozhodně stáhněte a vyzkoušejte. A něco podobného se nyní snaží skupina vývojářů v projektu Event[0], ve kterém se hráč ocitá ve vesmíru a jeho přežití závisí na přímé komunikaci s AI prostřednictvím terminálů. Podívejte se sami na sugestivní ukázky ze hry, která vám zřejmě nedá spát.

Vlastně ještě počkejte. Než si pustíte video ze hry, přečtěte si krátkou povídku, která slouží jako úvod do děje nebo spíše do událostí, jimiž se hra zabývá. Povídka je samozřejmě v angličtině a ve zkratce pojednává o budoucnosti, ve které jsou všechny země jednotné, lidstvo zkoumá na Marsu možnost výskytu jiných forem života ve sluneční soustavě a celou řadu běžných věcí ovládá AI – včetně vozidel a vesmírných lodí či stanic. Právě AI ovládané vesmírné bárky a stanice jsou důležité, protože na jedné z nich, turistické vesmírné jachtě Nautilus, se ocitá i chlapík na začátku videa. A teď se dívejte na záběry.

zdroj: Archiv

Nejdříve ze všeho mě dostala sugestivní atmosféra vesmírné stanice a v prvé řadě za to mohou zvuky. Když se zavírala přetlaková vrata, aby postava mohla odklopit helmu a nadechnout se, krapet jsem se lekl. Ale všechno v pořádku.

Následná komunikace s počítačovým terminálem mi přišla fajn a ničím zajímavá. Pak mi došlo, že nejde o animaci – otázky a odpovědi počítači zadává hráč sám a AI na ně reaguje. V případě záběrů na videu hráč počítač nejprve otravnou AI přesvědčí, že mu má otevřít dveře dál, ale když se v závěrečné sekvenci snaží o totéž, tak ...uvidíte sami.

Event[0] se jeví jako nesmírně zajímavý experiment. Pokud by komunikace s AI fungovala na použitelné úrovni, mohla by výsledkem být napínavá sci-fi adventura s nádechem Vesmírné Odysey (protože HAL 9000).

Co nakonec z Event[0] vyleze, ale nejde dopředu předjímat.  Jde o experiment, jako v případě Façade, nebo o pokus vytvořit plnohodnotnou hru? Tvůrci zatím mlčí a nové informace slibují brzy. Alfa verzi by ale měli mít hotovou v řádu několika týdnů. Píšu si tedy název hry, abych na ni v mezičase nezapomněl a jdu se ještě jednou podívat na video. Stačí záběr na průchod chodbou v úvodu a klepou se mi kolena, což je dobře.

P.S. Jedním z designérů hry je i Sergej Mohov, který pracuje na nádherně vypadající PS4 exkluzivitě Rime.

Nejnovější články