Vlastně ještě počkejte. Než si pustíte video ze hry, přečtěte si krátkou povídku, která slouží jako úvod do děje nebo spíše do událostí, jimiž se hra zabývá. Povídka je samozřejmě v angličtině a ve zkratce pojednává o budoucnosti, ve které jsou všechny země jednotné, lidstvo zkoumá na Marsu možnost výskytu jiných forem života ve sluneční soustavě a celou řadu běžných věcí ovládá AI – včetně vozidel a vesmírných lodí či stanic. Právě AI ovládané vesmírné bárky a stanice jsou důležité, protože na jedné z nich, turistické vesmírné jachtě Nautilus, se ocitá i chlapík na začátku videa. A teď se dívejte na záběry.
zdroj: Archiv
Nejdříve ze všeho mě dostala sugestivní atmosféra vesmírné stanice a v prvé řadě za to mohou zvuky. Když se zavírala přetlaková vrata, aby postava mohla odklopit helmu a nadechnout se, krapet jsem se lekl. Ale všechno v pořádku.
Následná komunikace s počítačovým terminálem mi přišla fajn a ničím zajímavá. Pak mi došlo, že nejde o animaci – otázky a odpovědi počítači zadává hráč sám a AI na ně reaguje. V případě záběrů na videu hráč počítač nejprve otravnou AI přesvědčí, že mu má otevřít dveře dál, ale když se v závěrečné sekvenci snaží o totéž, tak ...uvidíte sami.
Event[0] se jeví jako nesmírně zajímavý experiment. Pokud by komunikace s AI fungovala na použitelné úrovni, mohla by výsledkem být napínavá sci-fi adventura s nádechem Vesmírné Odysey (protože HAL 9000).
Co nakonec z Event[0] vyleze, ale nejde dopředu předjímat. Jde o experiment, jako v případě Façade, nebo o pokus vytvořit plnohodnotnou hru? Tvůrci zatím mlčí a nové informace slibují brzy. Alfa verzi by ale měli mít hotovou v řádu několika týdnů. Píšu si tedy název hry, abych na ni v mezičase nezapomněl a jdu se ještě jednou podívat na video. Stačí záběr na průchod chodbou v úvodu a klepou se mi kolena, což je dobře.
P.S. Jedním z designérů hry je i Sergej Mohov, který pracuje na nádherně vypadající PS4 exkluzivitě Rime.