„Předmětem slibu byla možnost hrát spolu, a to úplně nefunguje,“ zaznělo v rozhovoru. Anthem je primárně kooperativní akce, ale tvůrci až po vydání zjistili, že se zájmy hráčů po desítkách hodin ve hře rozcházejí. Jedni v Anthem hledají narativní zážitek od starých dobrých BioWare, druzí akční zábavu. Společně tyto skupiny nemohou fungovat.
Jde o zjištění, které podle Wilsona neodhalí žádný časově omezený betatest. A jde o zjištění, na jehož řešení se v kancelářích pracuje. EA zatím nemá v plánu Anthem pohřbít a připodobňuje to, co bude následovat, ke Star Wars Battlefront II.
zdroj: Archiv
Rozpad komunity může být zapříčiněný tím, že BioWare musí jít s dobou. Musí se přizpůsobovat mladším hráčům (klidně ve věku 12 let), kteří nemají studio zafixované jako tvůrce Mass Effectu a Dragon Age a neočekávají tedy příběhové orgie. Zároveň ale v BioWare chtějí své hry nabídnout co nejširšímu publiku, tedy i skalním fanouškům. Jenže takovou ambiciózní myšlenku se zkrátka nepodařilo převést do reality.
Wilson se snaží obnovit ztracenou důvěru v BioWare příměrem ke Spielbergovi: „Spielberg s filmem Ready Player One možná tolik nezabodoval, ale jen hlupák by si nevsadil na další snímek režiséra Indiana Jonese.“
Je těžké neklesat na mysli, ale radši budu věřit v krásnou budoucnost v podobě poctivého RPG Dragon Age 4, které doufejme půjde na ruku fanouškům, než abych si zoufal v představách o další online slátanině.