Shadow Tactics – Blades of the Shogun připomíná Commandos ze středověkého Japonska
zdroj: Mimimi

Shadow Tactics – Blades of the Shogun připomíná Commandos ze středověkého Japonska

15. 3. 2016 10:55 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Stealth mechanismy, realtime souboje a střet hrstky vysoce specializovaných hráčských postav s přesilou na nepřátelském území. Čerstvě představený titul Shadow Tactics – Blades of the Shogun hodně evokuje staré dobré Commandos. S týmem pěti agentů věrných nově dosazenému šógunovi v roce 1615 v období Edo, se pouštíte na nepřátelské území, abyste zadusili konspiraci proti novému faktickému vládci Japonska.

Systém hry spočívá v rozhodování v reálném čase, pečlivém vybrání taktického postupu a široké nabídce právě taktických možností. K přepadu strážných a likvidaci vašich cílů půjde využívat i střechy, nastražené i improvizované pasti a samozřejmě schopnosti pětice vašich svěřenců. Ti mají za cíl najít Kage-sama, tajemnou osobu, která je za konspirací, jež by mohla ostrovní stát vrhnout do nové občanské války. Nicméně, cesta ke Kage-sama nebude snadná a vede přeš řadu jejích pochopů.

Ve své skupince nesourodých zabijáků najdete Hayata, ninju, který se specializuje na likvidaci nepřátel ze stínu, pěkně jednoho po druhém. Samuraj Mugen zvládne bojovat „na férovku“ hned s několik nepřáteli a přežít. Slouží tak jako chodící tank, který nepadne při první ráně, ale nedisponuje velkou obratností. Gejša Aiko se specializuje na převleky a klam. Lovkyně Yuki je šikovná s pastmi, s nimiž zvládne zabíjet i odvádět pozornost. A starý voják Takuma exceluje se svou arkebuzou přesně trefovat nepřátele i na velké vzdálenosti.

Jak mohou takové mise probíhat si můžete udělat obrázek z prvního traileru pod článkem. Za sebe musím říct, že Shadow Tactics – Blades of the Shogun vypadá vážně dobře a to nejen po vizuální stránce, která je funkční a přitom nevypadá nijak chudě, ani přeplácaně, ale především z hlediska hratelnosti. Možnost (a asi i nutnost) přistupovat k jednotlivým situacím takticky a plíživě zní atraktivně, zvláště, když se do hry přidá prvek převýšení díky střechám.

Osobně se na tenhle kousek vážně těším, protože se zdá být pevně ukotven v historii, neservíruje do hry zbytečně fantaskní prvky a vizuálně je prostě povedený. Navíc tvůrci slibují, že během kampaně se budou řešit (a vyvíjet) i osobnosti vašich jednotlivých svěřenců a dojde i na nějaké úkoly spojené s jejich minulostí. Délku kampaně pak autoři odhadují na 25 hodin.

Za hrou stojí malé mnichovské studio Mimimi Productions, které naposledy vydalo solidní, byť v některých aspektech problematickou plošinovku The Last Tinker: City of Colors. Stejně jako tu, i Shadow Tactics vydá Daedalic Entertainment a to koncem roku na PC (Win, Mac, Linux) i PS4 a Xbox One.

zdroj: Archiv

Nejnovější články