Souboje v Pathfinder: Kingmaker jdou nově hrát na tahy. Díky modu od fanouška
zdroj: nexusmod

Souboje v Pathfinder: Kingmaker jdou nově hrát na tahy. Díky modu od fanouška

9. 7. 2019 16:00 | Novinky | autor: Jiří Svák |

Real-time s pauzou, nebo tahové souboje? Bod sváru fanoušků izometrických RPG. Díky úsilí moddera s přezdívkou Hsinyu mohou nesmiřitelné tábory alespoň u Pathfinder: Kingmaker zakopat válečnou sekeru. Ten si totiž dal tu práci a soubojový systém hry převedl na tahový, včetně doplnění některých mechanik z papírové verze Pathfinderu. Mod je stále v betaverzi, ale funguje dobře.

Tahový systém má potenciál nalákat do hry nové RPG-pozitivní jedince, kterým ale nevyhovuje pauzovací real-time (mávám na tebe, Aleši!). Podobnou situaci jsme ostatně viděli u herní pecky Pillars of Eternity II: Deadfire, kterou konvertovali na tahovku oficiálně přímo vývojáři formou updatu asi půl roku po vydání. Šlo ale o významnou změnu v mechanikách a herním stylu, proto ji bylo možné zapnout pouze při startu nové hry. Fanouškovský mód Turn-Based Combat pro Pathfinder: Kingmaker lze naproti tomu nainstalovat i v rámci rozehraného dobrodružství a vyzkoušet tak tahové souboje hned.

Mod do hry přidává kromě zobrazení fronty bojovníků (řadí se podle hozené iniciativy) také volný pohyb do 5 stop, který přidává do soubojů další taktický element, nebo indikace akcí, která hráči jasně ukazuje, jaké činnosti má ještě k dispozici (pohyb/útok). Aby komplikovaný pathfinding zbytečně neplýtval akcí pohybu, lze v rámci modu poupravit kolize herních postav (respektive je redukovat).

Celkově tak nejde o nějakou rychlokvašku, ale mod má promyšlený základ, a to i co se UI týče, takže by mohl potěšit i náročnější tahové stratégy.

Pathfinder: Kingmaker s tahovým modem zdroj: Vlastní foto autora

Samozřejmě, stále jde o mod, takže si všimneme nějakých chyb. AoE léčení spouští u zaměřených postav Attack of Opportunity, takže se mi několikrát stalo, že právě vyléčená postava byla okamžitě uzemněna okolostojícími nepřáteli mimo vlastní tah. To naštve.

Z jinak rychlé šarvátky s 10 slabými gobliny se potenciálně stane zdlouhavá záležitost. Každý tah protivníka je vykonán a zobrazen zvlášť. Autor modu naštěstí do hry implementoval volbu nepřátelské animace zrychlit, takže lze i velké bitky „zkousnout“, ale kdo neocení další možnosti tahového systému, tomu asi ani tato náplast úplně nepomůže.

Musím však přiznat, že v některých situacích hře tahy vyloženě sedí. Můj učedník draka například může kromě svého rapíru využívat ještě dračí zbraně: kousnutí a drápy. V případě soubojů v reálném čase jsem na tyto možnosti nedával příliš důraz. V rámci tahového systému ale dračí propriety znamenají dva útoky navíc během vlastního tahu. A to už jde poznat.

Také kouzlící povolání v rámci tahových bitev objeví nové strategické možnosti. Vzhledem k tomu, že Pathfinder má i na normální obtížnost nekompromisní friendly fire, používat plošná kouzla ve víru bitvy bylo často takzvaně „o hubu“. Díky pomalejšímu tempu hry a možnostem pozicování v tahovém systému teď některé z AoE destrukcí najdou své uplatnění. Ta radost, když si celé kolo připravujete půdu pro fireball, načež se dílo podaří a nepřátelský hlouček skončí v plamenech, zatímco vaši hrdinové vše pozorují opodál bez jediného očouzení!

Kdo by si tak chtěl tahový mód vyzkoušet, nechť zamíří na NexusMods, kde je modifikace zdarma ke stažení. Ke zprovoznění budete potřebovat ještě Unity Mod Manager, ale to by nemělo zaskočit žádného počítačového stratéga.

Nejnovější články