Role Collective je spíše podobná Steam Greenlight, ale ani to není přesné. Měla by být totiž přínosnější z hlediska samotného vývoje, ne distribuce. Systém bude více kontrolovaný, bezpečnější pro případné podporovatele a užitečnější pro vývojáře.
Vše bude probíhat následovně – vývojář pošle svůj projekt na Collective. V následujících osmadvaceti dnech pak budou hráči posuzovat, zda se jim líbí nápad, zda by do něj chtěli investovat, a samozřejmě budou komunikovat přímo s vývojáři. Mohou se ptát a navrhovat různé věci - to vše ještě před jakoukoliv fází financování.
Po uplynutí 28 dní k posouzení projektu. Zda má dostatečnou podpora komunity (zřejmě skrze nějaké hlasování) a hlavně, stručně řečeno, zda na to tým má. Což možná zní drsně, ale ve skutečnosti jde o poradenství. Collective (tedy lidé v systému) posoudí, zda má tým dostatečné zázemí na realizaci projektu a nemá nerealistické cíle. V neposlední řadě Collective vytvoří projekci, kolik by vývoj reálně stál a o kolik si tvůrci mají říci pro budoucí kampaň, která proběhne na IndieGoGo.
Výsledkem tohoto posuzování může být i zamítnutí projektu v rámci Collective, což bude doplněno analýzou, co by bylo třeba změnit a poupravit, aby byl projekt z produkčního hlediska smysluplný. Pokud projekt projde, zamíří na IndieGoGo.
Výhoda systému je jasná. Profíci z branže by měli nabídnout poradní hlas tvůrcům a zároveň zaručit, že lidé nebudou přispívat na projekt, který nemá v současném nastavení splnit sliby. Celé to má navíc ještě jednu výhodu. Square Enix říká, že indie vývojářům otevře možnost využít některé staré značky Eidosu, které má ve vlastnictví.