Star Citizen přechází od CryEnginu na příbuzný Lumberyard od Amazonu
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen přechází od CryEnginu na příbuzný Lumberyard od Amazonu

30. 12. 2016 11:56 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Už od konce roku 2015 přestali vývojáři vesmírného onlineovky Star Citizen využívat nové buildy CryEnginu. Důvodem byl plánovaný přechod na nový engine. CryEngine totiž vyměnili za Lumberyard od Amazonu. Pokud jste ale četli náš článek o představení Lumberyard, víte, že zas taková změna to není. Engine Amazonu je totiž založený na CryEnginu, přičemž k němu dodává vlastní nadstavbu, která byla, společně s podporou ze strany Amazonu, hlavními důvody ke změně.

Jak potvrzuje Chris Roberts, enginy jsou si natolik příbuzné, že přechod byl rychlý, dvěma technikům prý zabral "den až dva". Přechod nijak neposunul vývoj zpět, žádný vytvořený obsah nebyl ztracený, tým už teď využívá vlastní, silně modifikovanou verzi, které přezdívá StarEngine, jen místo CryEnginu nyní tvoří její základ Lumberyard. Právě de facto identické jádro obou technologií umožnilo tak hladký přesun.

Důvodů k přechodu zjevně bylo více. V první řadě, Lumberyard je vytvářený se zaměřením na online hraní a podporuje využití cloudu, což je pro Star Citizen velká výhoda oproti původní CryNetwork, která pracuje s technologií jednoho serveru. Navíc, je zřejmé, že podpora ze strany Amazonu vypadá do budoucna mnohem lépe než u Cryteku, který má opět finanční problémy.

Chris Roberts doslova píše: „Crytek nemá zdroje, které by se mohly srovnávat s úrovní investic, které (do budoucnosti enginu) investuje Amazon a ani se v takové míře nezaměřoval na síťové a online aspekty.“ Je logické, že gigant jako Amazon bude mít víc peněz, než Crytek, který ostatně právě prodej jádra CryEngine Amazonu, z něhož vznikl Lumberyard, finančně zachránil. To je i důvod, proč před pár dny Roberts odpověděl na otázku ohledně problémů Cryteku, že tým na něm není v ničem závislý.

zdroj: Archiv

Důvodem, proč se toto backeři dozvídají až se zpožděním je dohoda s Amazonem. Smlouva byla uzavřená až s vydáním verze 2.5, přičemž se Roberts Space Industries s Amazonem dohodli, že oficiální oznámení proběhne se spuštěním verze 2.6, ke kterému došlo až nyní. Důvodem je fakt, že právě 2.6 už je verze využívající Lumberyard a s ním spojenou službu Amazon Web Services.

Z dlouhodobého hlediska je jasné, že pro Star Citizen je toto lepší varianta. U Amazonu se dá počítat s výraznější a dlouhodobou podporou, přičemž zaměření na online prvky dělají z Lumberyard logicky lepší volbu než původní CryEngine. Pro Amazon zase jde o dobrou reklamu na jejich nový engine.

Nejnovější články