Starmancer je „Dwarf Fortress ve vesmíru“ plná budování, bojů a naštvaných kolonistů
zdroj: tisková zpráva

Starmancer je „Dwarf Fortress ve vesmíru“ plná budování, bojů a naštvaných kolonistů

16. 2. 2018 12:41 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

„Vesmírná simulace inspirovaná Dwarf Fortress.“ Tak zní podtitul hry Starmancer, která právě velmi úspěšně usiluje o přízeň fanoušků na Kickstarteru. Já osobně tedy nevěřím, že se někdo může během několika krátkých let vývoje byť jen přiblížit neuvěřitelnému majstrštyku s trpaslíky v hlavní roli, ale i tak z toho samozřejmě může vzejít velice zábavná hra. Dvoučlenný tým Ominux Games tahá za správné nitky a předvádí budování základny, správu surovin, a dokonce i kolonisty s vlastní osobností.

Příběhový základ je jednoduchý: Země byla zničena, ale lidstvo ještě předtím stihlo do vesmíru vyslat archy s přeživšími. Ale má to háček. Takovou cestu by smrtelná těla nevydržela, takže se do kosmu místo toho vydala jen do počítačů nahraná vědomí. Vy osobně jste člověk zkřížený s umělou inteligencí, vypadáte jako HAL 9000 a máte za úkol v hlubinách vesmíru obnovit lidskou rasu.

A tak rozšiřujete svou archu, přistavujete další místnosti a přidáváte vybavení, a do toho pěstujete kolonisty ze zkumavky a nahráváte do nich uložená vědomí ze Země. Do nového těla tak můžete šoupnout třeba mysl sofistikovaného právníka nebo drsného horníka, což ovlivní schopnosti, touhy a další predispozice nového obyvatele vaší kolonie.

zdroj: Vlastní

Kolonisté v žádném případě nejsou pouhou pracovní silou. Když je naštvete, klidně proti vám povstanou a zničí vás, ale to je ta nejjednodušší vrstva plánované simulace. Lidé by měli jeden s druhým tvořit vztahy, přátelit se a nesnášet (pozor, abyste nepopravili někoho příliš oblíbeného!), a tak by teoreticky měla vzniknout dynamická společnost, podobně jako například v Rimworldu, který ale tohle všechno praktikuje ve výrazně menším měřítku.

Obyvatelé vaší vesmírné stanice zdaleka nebudou jediným bolehlavem. Ve vesmíru totiž nejste sami. Kolem vás se probouzejí další archy a jejich umělé inteligence. Některé se s vámi budou přátelit a obchodovat, jiné se radši pustí do pirátství. Pokud se dobře neobrníte tlustými stěnami, automatickými kulomety a kolonisty vycvičenými k zabíjení, je možné, že vaše cesta skončí dřív, než se pořádně rozjede.

Vývojáři toho vážně naslibovali leccos, ovšem na rozdíl od jiných mají svá slova podložená hratelnou pre-alfaverzí. Základy jsou evidentně položené, což přispívá i k relativně brzkému plánovanému datu vydání – hotovo by mělo být už začátkem příštího roku. Na to všechno lidé zřejmě slyší, protože během pár dní tvůrcům nasypali do kapes požadovaných 40 tisíc dolarů a do konce kampaně zbývá ještě skoro celý měsíc.

Pokud Starmancera hodláte podpořit, pozorně si pročtěte odměnu, kterou za svůj příspěvek dostanete. Obecně vzato jde o celkem běžný mix hry a jejích úprav, například práva pojmenovat planetu či cizí umělou inteligenci. Za vůbec nejvyšší úroveň „Boháč“ v hodnotě 10 tisíc dolarů však bizarně nedostanete vůbec nic kromě vlastního dobrého pocitu. Ani se moc nedivím, že tuhle možnost prozatím využilo hned nula přispěvovatelů.

Nejnovější články