Steam chce zprovoznit lokální multiplayer online. Až pro 4 hráče a s jednou kopií hry
zdroj: arstechnica.com/

Steam chce zprovoznit lokální multiplayer online. Až pro 4 hráče a s jednou kopií hry

10. 10. 2019 17:20 | Novinky | autor: Jiří Svák |

Zní to podivně, že? Lokální multiplayer online. Nicméně právě o to se snaží Valve se svou novou funkcionalitou zvanou „Remote Play Together“. Ve hrách, které nabízejí tradiční co-op, by tak už spoluhráči nemuseli sedět pospolu na gauči, ale mohli by hrát společně přes internet. Jak tohle může fungovat?

Steam k tomu využije streamování. Jakmile spustíte hru v co-op módu, budete moci poslat pozvánku až 3 kamarádům, kteří se budou moci do vaší hry připojit, jako kdybyste byli vedle sebe a podali si ovladač. Rozdíl je v tom, že v tu chvíli se z vašeho PC stane hostitel, který bude hru do připojených počítačů streamovat, tedy jen posílat obraz. Příkazy ovládání, které vzdálená PC zadají, poputují zase zpět na váš stroj, tam se vše smíchá dohromady a bude to vypadat, jako byste hráli lokální multiplayer.

V principu tak nejde o nic jiného než o technologii streamování her, jakou známe třeba ze služeb GeForce NOW, PlayStation Now nebo nastupující Google Stadia. Rozdíl je ale v tom, že namísto firemních serverů bude renderovacím systémem váš počítač. A v tom může být podstatný zádrhel.

Už ke streamovacím službám velkých firem mám tendenci stavět se skepticky, protože vím, jaké vrtochy může mít síť a domácí připojení. Velké firemní servery si mohou dovolit gigabitové linky s optimalizovaným hardware, ale takové konektivity a výbavy domácí uživatel těžko dosáhne. Moje výtky k potenciální příliš vysoké latenci a kompresním artefaktům při streamování tak v domácích podmínkách mohou být ještě aktuálnější.

Steam Remote Play Together zdroj: Valve

Když se ale na to podívám z druhé stránky a pominu možné technické trable, je to opravdu dobrý nápad. Hlavně proto, že stejně jako při lokálním multiplayeru bude pro Remote Play Together potřeba jen jedna kopie hry. Nemáte-li dostatečně blízko bandu kamarádů nebo obětavce, kteří by si kvůli vaší náladě na Trine 2 koupili vlastní kopii hry, tohle je řešení.

Co se požadavků na internet týče, v původním příspěvku na fóru Unity autor zmiňuje připojení nejméně 10 Mb/s, což by mělo dostačovat na hraní ve Full HD při 60 FPS s dostatečně nízkou latencí. Vzhledem k tomu, že se jedná o repost oficiálního emailu Valve developerům, který posléze zaměstnanec společnosti potvrdil, můžeme to brát jako hotovou věc.

Remote Play Together odstartuje v týdnu začínající 21. říjnem ve zkušebním provozu, takže pro její zprovoznění bude třeba přihlásit se do bety klienta Steam. Novinka bude fungovat automaticky pro všechny hry, které mají co-op, lokální multiplayer nebo split-screen. Jsem zvědavý na výsledek.

Nejnovější články