Zápletka je na první pohled jednoduchá. Probudili jste se na jakémsi ostrově, v jehož středu stojí obří mechanická věž. Vaším úkolem je prozkoumat ji a přežít. Všechno je ale nejspíš o něco složitější, než prosté přežívání v nepřátelském prostředí, o čemž svědčí i spousta poznámek, které můžete objevit, i plně nadabované hlavní postavy. A tak se vydáváte do věže, postupujete po jednotlivých čtvercích a potýkáte se s hromadou nepřátel jak vystřižených z Bioshocku, i se zrádnými hádankami.
Zapomeňte na typický RPG systém, v němž se z vás nevratně stane válečník, mág, zloděj, nebo něco mezi tím. Ve Vaporum totiž nevylepšujete tělesné či psychické schopnosti svého hrdiny, ale parametry jeho parního exoskeletu. Na ten si můžete namontovat všelijaké zlepšováky a následně je taky odstranit. Nic vám tak nebrání jednu chvíli pobíhat po okolí v roli obrněnce s plamenometem a o moment později se přeorientovat na rychlého válečníka, který všem kolem sebe snižuje odolnost.
zdroj: Archiv
Tahle flexibilita bude pro přežití ve věži klíčová, protože nepřátelé, na něž narazíte, mají své vlastní slabiny i silné stránky. Čím jednoho zamáčknete jako komára, tomu se druhý pohrdavě vysměje. Znalost svých vlastních schopností a pochopení nepřátelských strategií tak budou absolutní nutností. Trailer například dost jasně naznačuje, že pokud potkáte chlápka s brokovnicí, rozhodně byste neměli stát zády k propasti.
Pokud všechno půjde dobře, Vaporum by se na Steamu měla objevit ještě někdy během jara. To je sice už za chvíli, ale vývojáři asi vědí, co slibují, zvlášť když ve zmiňovaném traileru uvidíte štědrou porci skvěle (a hotově) vypadajících záběrů z hraní. Mechanická věž kyne, já napjatě očekávám.