Původní cíl 50 tisíc dolarů byl pokořen za hodinu a půl. V době psaní má McMillen na kontě už skoro 500 tisíc. Nápad přetvořit singleplayerový, předem ztracený boj o život v karetku pro více hráčů, kteří spolu občas kooperují a občas si vrazí kudlu do zad, zatímco sbírají hromady náhodného lootu, se… ujal. A to je řečeno velice kulantně.
Přesnější by možná bylo napsat, že způsobil davové šílenství, jak dosvědčuje dosavadních 7 tisíc backerů. Ti navíc zdaleka nesahají jen po nejlevnější verzi za 25 dolarů – ta je dokonce výrazně méně populární než tier za 150 dolarů. Vývojáři (kromě McMillena se na hře podílí i Studio71) pomalu ani nestačí přidávat dodatečné cíle.
A kolem čeho že se to strhlo takové haló? Isaac je hra pro 2-4 hráče, kteří se dohromady vydávají do strašného podzemí plného potvor. Můžou si navzájem pomáhat, ale vyhraje vždy jen jeden, a tak dochází k podobným peripetiím jako třeba v případě Munchkinů. Jeden soupeř vede a už skoro získal potřebné čtyři duše? Jeho zdánlivě lehký souboj s obludou se změní v jistou smrt, když je monstrum posíleno ostatními hráči.
McMillen se snažil poctivě reprezentovat schopnosti a příšery z počítačové verze, byť, jak sám říká, spolu obě hry co do mechanik nemají nic moc společného. Pokud máte chvilku času, určitě zamiřte na Kickstarter, kde uvidíte záběry z hraní přímo na videu a dozvíte se další podrobnosti včetně kompletních pravidel. Hotová verze by měla zamířit do obývacích pokojů po celém světě ještě letos v listopadu.