Vaše ovečky (ve skutečnosti chlupatí homo sapiens) po vás budou chtít, abyste je dovedli k přežití. To bude záviset na spoustě faktorů, například na tom, kolik mamutů dokážete nalovit a co uděláte, až mamuti dojdou. Přesněji řečeno vyhynou. Můžete se totiž dopracovat až do doby železné, nejspíš zhruba kolem přelomu letopočtu, a tou dobou už chcete záviset spíš na organizovaném zemědělství než na pronásledování divných slonů.
Ačkoli na vás můžou zaútočit nepřátelské kmeny, kvůli čemuž je rozumné pořídit si dřevěnou palisádu, vaším největším nepřítelem budou nepříznivé povětrnostní podmínky. Když přijde zima, měli byste si být setsakra jistí, že máte skladiště plná sušeného masa a dalších trvanlivých pochutin, jinak se může stát, že jarním sluncem rozpuštěný sníh odkryje ztuhlé zbytky kdysi vzkvétající populace.
zdroj: Archiv
Ale přežít nestačí. Lidé jsou ambiciózní stvoření, a tak po sobě budou chtít zanechat i něco, co je přežije. Ne, hliněná bouda se slaměnou střechou do toho nespadá. Bude třeba postavit megalitické konstrukce ve stylu Stonehenge – vaši pracovníci při téhle brutálně vyčerpávající práci aspoň přijdou na jiné myšlenky, a ještě budou moci jednoho dne patřičně uctívat bohy, duchy a předky.
Jsem horlivým zastáncem toho, aby se počítačové hry vydávaly do co nejoriginálnějších období lidské historie, a variace na Lovce mamutů je rozhodně jedním z takových projektů. Ještě raději bych konečně zamířil někam do Sumeru a prohlédl si začátky skutečné civilizace v úrodném půlměsíci, ale Dawn of Man mi prozatím bude muset stačit.
Na PC by se měli lidé kamenní vyřítit ještě koncem letošního roku a už teď si je můžete prohlédnout na Steamu. Konzolové verze tu počítačovou snad doplní začátkem příštího roku. Příbuzné Ancient Cities pravděpodobně vyjdou výrazně později – možná příští rok, možná až ten další.