Za projektem stojí zkušené studio Beamdog, v jehož portfoliu naleznete vylepšené verze dalších postarších klasik, například Baldur’s Gate II: Enhanced Edition nebo Icewind Dale: Enhanced Edition. A nejsou na to sami. Na vývoji se podílí i Chris Avellone, hlavní designér původní hry. Všechny možné změny tak budou zkontrolovány jeho bdělým okem, což by mělo zajistit, že do sebe staré i nové prvky pěkně zapadnou.
Co se konkrétních detailů týče, od Enhanced Edition byste rozhodně neměli čekat žádné narativní experimenty nebo velké přídavky. Příběh Bezejmenného na jeho cestě plné otázek („Co může změnit…“ ale však to znáte) ani žádné úpravy nepotřebuje. Ta nejlákavější vylepšení se točí kolem snahy, aby se hra lépe hrála. Třeba možnost automatického sbírání kořisti, přítomnost combat logu nebo zvýraznění všech aktivních předmětů v lokaci sice dnes znějí jako standard, ale v původním Tormentu byste se jich nedočkali.
zdroj: Archiv
Spoustu nevyhnutelných stařeckých neduhů – hra přece jen vyšla už roku 1999 – lze vyřešit pomocí modů, ale naprosto chápu, pokud je někdo na takovou operaci příliš líný nebo si není jistý, jak by to zvládl. Odstrašující příklad koneckonců poskytli Pavel s Honzou, které v jejich Retro GamesPlayi modovaná verze pořádně pozlobila kvůli nekompatibilitě uložených pozic.
Planescape: Torment: Enhanced Edition tak navzdory poněkud přebytečným dvojtečkám leckomu přijde k duhu, zvlášť když kromě PC vyjde i na tablety, a to už brzy. Na počítači vás přijde na 20 dolarů, na mobilních zařízeních na polovic. A i když mě samostatný RPG počin studia Beamdog, Baldur's Gate: Siege of Dragonspear, příliš neoslnil, na vylepšenou verzi jedné z mých nejoblíbenějších her se opravdu těším, zvlášť když jsem momentálně namlsaný vynikajícím Torment: Tides of Numenera. A určitě nejsem sám.