„Důvodem [odchodu] jsou dlouhodobé neshody s dalším členem společnosti Danielem Nezmarem,“ píše se v blogu studia. Nezmar je vedoucím grafikem ve studiu a vlastní práva na spoustu grafických assetů, které za ta léta vytvořil (hra byla zafinancovaná na Kickstarteru už před čtyřmi roky).
Štojdl s Mikšem mají zase v držení design a scénář hry, přičemž hodlají Dungeons of Aledorn dokončit sami, případně s pomocí nového grafika, když se jim nepodaří ještě nějak dohodnout s Nezmarem. V tuhle chvíli je totiž projekt na straně dvou vývojářů, ale bez grafiky, která se musí udělat celá znovu, což se logicky podepíše na délce dalšího vývoje.
zdroj: Archiv
Odchod pánů ze studia Team21 a jejich plány dokončit hru mají další zádrhely. Finance vybrané na Kickstarteru putovaly na nákup různých nástrojů, které ale vlastní studio Team21 a Štojdl s Mikšem je tedy musí pořizovat znovu.
O slibované odměny z crowdfundingové kampaně se má postarat Team21, ale na to bych osobně moc nevsázel, když studio už zřejmě nebude na hře dále pracovat. Dvojice vývojářů přislíbila, že když se jim hru podaří dokončit, dají ji backerům zdarma, ale pod jiným jménem. Dungeons of Aledorn je značkou studia, tvůrci proto zvolili zatím pracovní název „Aledorn“.
Všechny tři zmíněné vývojáře jsme kontaktovali s žádostí o komentář. Ladislav „Nefarit“ Štojdl souhlasil s účastí ve středečním Fight Clubu, kde nám k celé věci prozradí víc a zároveň nám poskytne rozhovor. Na vyjádření ostatních členů ještě čekáme.