Taktické japonské RPG Grand Kingdom se v červnu podívá i na západ
zdroj: tisková zpráva

Taktické japonské RPG Grand Kingdom se v červnu podívá i na západ

23. 2. 2016 12:49 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Blýská se snad na lepší časy a čeká nás více lokalizovaných japonských her? Dalším z titulů určených původně jen pro japonský trh, který nakonec vyjde i v anglické lokalizaci na PlayStation 4 a PlayStation Vita (a možná i PC) je Grand Kingdom. Jde o hybridní taktické RPG, které se škatulkám vzpouzí jak to jen jde. Kombinuje správu vaší kumpanie žoldáků, taktické skládání party a vytváření celkové strategie pro střet a realtime souboje, které ale využívají podobný systém akčních "bodů", jako třeba Valkyria Chronicles – ovšem tentokrát ryze ve 2D.

V první řadě je třeba říci, že hru vytváří designér Tomohiko Deguči, který stojí za skvělými kousky jako Muramasa: The Demon Blade či Grand Knights History. Příběh se točí kolem skupinky žoldnéřů, která má žně. Velké císařství Uldein, které pokrývalo většinu kontinentu Resonail padlo. Z trosek říše povstala čtyři království, která se spolu pustila do střídavých válek – a z toho nejvíce těží žoldáci. Během kampaně byste měli vstoupit do služeb všech čtyř vládců a tedy i čelit jednotkám všech čtyř armád. Během kampaně, která má vydržet kolem 40 hodin, pak kromě vlivu na přesun moci odhalujete, co se doopravdy s císařstvím stalo.

Strategická složka hry vás hodí na schematickou mapu evokující deskové hry, kde se pohybujete mezi městy a hrady, přičemž se ale po nich pohybují i případné nepřátelské armády. O svou skupinu žoldnéřů se musíte pořádně starat, protože vás čeká klasické levelování, pořizování výbavy apod. Každý z vašich svěřenců je unikátní schopnostmi i povahou a minimálně to první přijde na řadu v takticko-akčních bojích. Ty probíhají ve 2D podobě, přičemž jsou částečně realtimové, částečně tahové. Ve své činnosti jste omezeni ukazatelem zbývajících akčních „bodů.“

Navíc, složení party, s níž se vydáte do boje je klíčové pro stanovení celkové strategie. Každý žoldnéř je lepší v něčem jiném, ať už je to tankování, boj na blízko, magie, léčení, boj na dálku apod (celkem bude ve hře 12 povolání). Není tedy rozumné vzít do bitvy samé ostrostřelce nebo mágy. Navíc musíte na čtvercovém schématu bojiště vytvářet i formace, které dále ovlivňují to, jak jednotliví bojovníci fungují a jsou napadnutelní respektive jak mohou útočit. Celkově vypadá Grand Kingdom jako příjemný pokus o vytvoření žánrového hybrida, kterým se daří zaujmout minimálně mírou inovace.

Jak už bylo řečeno, Grand Kingdom je oficiálně oznámená jen na PS4 a PS Vita. Nicméně na jednom z trailerů šlo vidět logo Steamu a je jasné, že vydavatel NIS America bude o této možnosti uvažovat. Hlavním důvodem pro lokalizaci Grand Kingdom prý byl úspěch lokalizace titulu, který byl považován za velmi specifický – Danganronpa: Trigger Happy Havoc a to jak na Vitě, tak na Steamu. Dá se tedy očekávat, že se NIS třeba otestuje pole na konzolích a pokud bude o hru zájem, přijde s PC portem. Fajšmekry potěší i fakt, že si půjde vybrat mezi japonským a anglickým dabingem. Zbývá tedy ještě datum vydání na PS4 a Vitě – 17. červen.

zdroj: Archiv

Nejnovější články