Bare Mettle se tedy rozhodli, že zužitkují svou dosavadní práci v něčem mnohem sevřenějším, ale přesto kvalitním. Protože takové izometrické RPG s prolézáním kobek toho o mnoho více nepotřebuje. Když se podíváte na dvojici videí, z Exanima, asi mi dáte za pravdu, že tahle hra vypadá skvěle a hlavně originálně. Jistě, je to jen chození podzemními prostory a mlácení potvor, ale to mlácení vypadá tak dobře!
Hned si všimnete zcela klíčové nutnosti vše správné načasovat. Útok, obranu, úprk... Skvěle vypadají momenty, kdy nepřítel svým rozmachem srazí ze stolku korbely a šachovnici, přičemž i zpomalí svůj úder. Souboj s kostlivci posléze ukazuje štít jako funkční překážku úderu a ne jen nějaký bonus do obrany. Celý systém podtrhuje fakt, že vás skutečně může skolit každé monstrum, stačí špatně odhadnout situaci a už máte palici mezi ušima.
zdroj: Archiv
Navíc je třeba ocenit každou hru, kde útěk může být tím nejlepším řešením. Je zombík pomalý? Ať vás nahání kolem stolu, proběhnete do dveří, odkud přišel a dveře zavřete. Jemná motorika nepatří mezi schopnosti ohnilých nemrtvých. Komicky, ale pořád působivě vypadají i momenty, kdy kurzorem hodíte jednomu nepříteli na hlavu bednu, což má za následek jeho dočasnou eliminaci z boje, protože se z ní snaží dostat. Prostě, Exanima působí tak trochu jako zjevení z nebes, protože přináší izometrické RPG, které nestojí na statistikách postavy, ale na fyzice založeném boji.
Exanima je nyní k dostání v rámci early accessu, v němž se bude nacházet šest až devět měsíců a dostanete ji za sympatických 13 euro. Jak tvůrci vysvětlují, Exanima funguje jako plnohodnotná hra, nicméně její early access slouží i jako testovací platforma pro Sui Generis. Osobně si ale nyní vystačím s „pouhou“ Exanimou, která prostě svým soubojovým systémem působí zcela unikátně a samozřejmě i lákavě. Že případná investice není marná naznačují i první hráčské recenze na Steamu.
zdroj: Archiv