Hra má zatím pracovní název Deathfire, ale prý je docela dobře možné, že z něj bude i název oficiální. Jakkoliv mne odradila zmínka o zlatém věku fantasy, tak dobře zní samotný koncept Deathfiru. Základem bude družina, takže v dobrodružství nebudete sami a důraz na příběh. To vede k jednomu – nebude to otevřený svět, ale velmi silně kontrolované prostředí, které má zaručit ten správný emocionální dopad na hráče. Prostě důkaz toho, že s dobrým scénářem a konceptem není linearita sprosté slovo.
Jako další plus vidím návrat klasického krokování. Hurá čtverečkovanému papíru! Henkel se odvolává na klasiky, vlastně doslova titány jako je Dunegon Master a nebo Wizardry. Z toho prvního si má vzít kompletní ponoření hráče, z toho druhého propracovaný RPG systém. Prý už je hotový design postav, lépe řečeno jejich charakteristik a v ničem si prý nezadá se systémem Realms of Arkania. O statistikách, které budou formovat vaši družinku si můžete přečíst na Henkelově blogu.
Volit budete moci mezi šesti rasami (vrací se i sněžný elf) a osmi povoláními, kde kromě těch standardních najdete i křižáka nebo stínového tanečníka. Jak si můžete prohlédnout na obrázku níže, Henkel do Deathfiru nacpal zase pořádné kvantum schopností, které mají definovat povahu a reakce vašich hrdinů i mimo boj. Najdete zde i negativní atributy, což je věc sympatická, kdo by chtěl hrát za bandu ušlechtilých Dušínů? Deathfire má být vytvořen pomocí Unity3D, do nějž se Henkel v poslední době zamiloval.