S&box vzniká na kostře Unreal Engine 4 a nabídne tak mnohem modernější nástroje i grafické možnosti, na nichž je možné pomocí C# poměrně jednoduše vystavět něco vlastního. Když si vzpomenete na šaškárny, které byli autoři schopni vytvořit pomocí Garry’s Mod, při představě něčeho podobného v Unrealu čtyřce se vám musejí sbíhat sliny. Newman ovšem v rozhovoru pro PC Gamer krotil nadšení.
„Zatím se nedá říct, zda půjde o duchovního nástupce Garry’s Mod, nebo zda ho vůbec vydáme jako modovatelnou platformu – možná ji využijeme interně k tvorbě našich vlastních her. Ale momentálně si užíváme to, že si s ním můžeme pohrávat, a to nám prozatím stačí.“
S&box by kromě jednodušší práce měl nabídnout řadu zlepšováků oproti programování v C++. Nemusíte čekat na kompilaci, není potřeba při vývoji vypínat hru, a tak dále. Bylo by určitě zajímavé vidět, k čemu by takový nástroj vedl v rukou komunity, ale taková situace je nejspíš ještě relativně daleko, pokud k ní vůbec dojde.
Jestli vás zajímá, k čemu by svůj nový výtvor teoreticky mohli použít chlapci a děvčata ze studia Facepunch, prohlédněte si momentální seznam jejich prototypních projektů. Jde o docela zajímavé počtení, zvlášť když jsou k dispozici obrázky, videa, čas vývoje, a dokonce i zrušené projekty, na nichž se už dávno nepracuje.
Newman nakonec naznačuje, že současná podoba S&box ještě vůbec nemusí být konečná: „V podstatě jsme na základech UE4 postavili svůj vlastní herní engine. Používáme UE4 kvůli jeho centrálním prvkům, renderování, networkingu, fyzice. Všechno je to vytvořeno agnostickým způsobem – to znamená, že náš systém můžeme sebrat a přesunout na Source (kde to ve skutečnosti všechno začalo).“
No, zní to jako pořádně flexibilní a užitečná hračička, i když možná z trošku jiného soudku než čirá, nespoutaná kreativita Garry’s Mod. Uvidíme, do jaké podoby se v příštích měsících (nebo možná letech) S&box vyvine. Rozhodně bude stát za to tuhle evoluci důkladně pozorovat.