Tvůrce Garry’s Mod představuje novou platformu S&box
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Garry’s Mod představuje novou platformu S&box

5. 9. 2017 18:30 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Garry’s Mod je modlou pro všechny rošťácké tvůrce, kteří by si stokrát raději vytvořili vlastní herní obsah, než aby se podrobili hranicím nastaveným existujícími hrami. Tahle snadno modifikovatelná sada nástrojů je schopná vypreparovat věci z her běžících na Source enginu, díky čemuž lze snadno tvořit vlastní interaktivní projekty. Ale přece jen už má svoje léta – vyšla už v roce 2004. A tak se její vývojář Garry Newman, spolu se svým studiem Facepunch (Rust), rozhodl přijít s pokračováním s názvem S&box, ovšem má to jeden háček. Možná to nakonec vůbec žádné pokračování nebude...

S&box vzniká na kostře Unreal Engine 4 a nabídne tak mnohem modernější nástroje i grafické možnosti, na nichž je možné pomocí C# poměrně jednoduše vystavět něco vlastního. Když si vzpomenete na šaškárny, které byli autoři schopni vytvořit pomocí Garry’s Mod, při představě něčeho podobného v Unrealu čtyřce se vám musejí sbíhat sliny. Newman ovšem v rozhovoru pro PC Gamer krotil nadšení.

„Zatím se nedá říct, zda půjde o duchovního nástupce Garry’s Mod, nebo zda ho vůbec vydáme jako modovatelnou platformu – možná ji využijeme interně k tvorbě našich vlastních her. Ale momentálně si užíváme to, že si s ním můžeme pohrávat, a to nám prozatím stačí.“

S&box by kromě jednodušší práce měl nabídnout řadu zlepšováků oproti programování v C++. Nemusíte čekat na kompilaci, není potřeba při vývoji vypínat hru, a tak dále. Bylo by určitě zajímavé vidět, k čemu by takový nástroj vedl v rukou komunity, ale taková situace je nejspíš ještě relativně daleko, pokud k ní vůbec dojde.

Jestli vás zajímá, k čemu by svůj nový výtvor teoreticky mohli použít chlapci a děvčata ze studia Facepunch, prohlédněte si momentální seznam jejich prototypních projektů. Jde o docela zajímavé počtení, zvlášť když jsou k dispozici obrázky, videa, čas vývoje, a dokonce i zrušené projekty, na nichž se už dávno nepracuje.

Newman nakonec naznačuje, že současná podoba S&box ještě vůbec nemusí být konečná: „V podstatě jsme na základech UE4 postavili svůj vlastní herní engine. Používáme UE4 kvůli jeho centrálním prvkům, renderování, networkingu, fyzice. Všechno je to vytvořeno agnostickým způsobem – to znamená, že náš systém můžeme sebrat a přesunout na Source (kde to ve skutečnosti všechno začalo).“

No, zní to jako pořádně flexibilní a užitečná hračička, i když možná z trošku jiného soudku než čirá, nespoutaná kreativita Garry’s Mod. Uvidíme, do jaké podoby se v příštích měsících (nebo možná letech) S&box vyvine. Rozhodně bude stát za to tuhle evoluci důkladně pozorovat.

Nejnovější články