Tvůrci Čapkem inspirované akce Future Factory chtějí hru odladit s pomocí komunity
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Čapkem inspirované akce Future Factory chtějí hru odladit s pomocí komunity

15. 9. 2014 11:40 | Novinky | autor: Petr Poláček |

„Halo vy lidé,“ vyzývá banda robotů, kterým se do Továrny vloudil člověk, abychom ho vysvobodili, nebo se možná nedožije dalšího procedurálně generovaného patra. Na záchranou misi do továrny je ale nutné vybrat nějaké peníze, což je úkolem veřejné sbírky na Startovači. Akční hru Future Factory s nádechem Čapkova geniálního díla R.U.R. od studia Fun2Robots jsme vám představili na začátku roku a do hloubi hry se pak společně s šéfem studia Vláďou Geršlem vydali o pár měsíců později v Tea Clubu. Do třetice všeho dobrého se k Future Factory vracíme, abychom upozornili na probíhající kampaň na Startovači, jejímž cílem je vybrat finance na doladění hry.

Fun2Robots stanovili cílovou částku na 90 tisíc Kč, za které zařídí, aby akční složka hry byla opravdu zábavná a ovládání na mobilu odladěné, doklepnou AI rutiny osmnácti různých nepřátel, poštelují procedurální skládání alespoň dvanácti pater továrny a zařídí pro hlavního hrdinu různá vylepšení pro zbraně.

Startovač je česká služba, čili si seznam slíbených aktivit za výběr devadesáti tisíc může přečíst opravdu každý. Podstatný je ale slib, že bez ohledu na vybranou částku či úspěch kampaně Fun2Robots nevydají nevyladěnou hru, jak uvádí kapitálkami v odstavci, co shrnuje stručně dosavadní průběh vývoje.

Do hry prozatím investovali přes dva miliony korun, ale původnímu plánu financování navzdory pak vypadl investor a nedošly peníze od Microsoftu. Proto se tvůrci obrací na hráče a fanoušky – nabízí z velké části hotovou hru, která chce nejprve na Windows Phone platformu přinést hardcore akci s RPG prvky, která ctí odkaz her jako Binding of Isaac či Rogue Legacy. Vyžívá se tedy ve vysoké obtížnosti a hratelnosti, která utáhne zábavu na pět minut i několik hodin, což s klidným srdcem a svědomím potvrdím poté, co jsem Future Factory dostal nedávno do pracek.

Podobné je to se slíbeným odladěným ovládáním – mobilní střílečky s virtuálními páčkami většinou vynechávám, protože namísto nepřátel se většinou peru urputně s ovládáním. První minuty hraní Future Factory byly rovněž krušné, ale brzy se to začalo měnit k lepšímu, až jsem po chvíli opravdu bojoval s nepřáteli a nástrahami úrovní, ne s vlastní neschopností při použití virtuální páčky.

Future Factory zdroj: tisková zpráva

Future Factory vyjde letos v zimě na Windows Phone platformách, po uplynutí tříměsíční exkluzivity (protože Microsoft grant) se hry dočkají i majitelé iOS a Android platforem. Snad se ale dočkáme i PC a jiných verzí, což zřejmě záleží na úspěchu mobilních verzí hry, které budou ke stažení zdarma.

Technicky vzato je tedy Future Factory free to play hra, ale jak uvádí tvůrci: „Snažili jsme se vybalancovat takový model, který nebude v žádném případě nefér vůči hráčům (žádné čekání, dlouhé odpočty atd.), a proto můžete hrát celou hru bez dalších investic. Když si však přikoupíte měnu, můžete si odemknout více výbavy, případně oživit svoji postavu (pokud jste zrovna došli hodně daleko a našli něco o co nechcete přijít). S novou výbavou nezískáte pouze lepší statistiky (není to např. JEN silnější střelivo), ale i novou hratelnost.“ Nečekejte tedy od hry nutnost platit za urychlení času nebo zpřístupnění dalších úrovní apod.

Stránka Future Factory na Startovači nabízí vtipné promo video, ukázky grafických návrhů i záběry ze hry a nechybí samozřejmě ani rozšířené cíle, kdyby se náhodou podařilo částku devadesát tisíc korun překonat. Zajímavé jsou samozřejmě i jednotlivé úrovně příspěvků, mezi kterými se skví možnost zajistit si podepsaný plakát a hra plus in-game měna, ale zejména pro aspirující herní vývojáře je zajímavá možnost zapojit se do testování nebo vývoje hry.

Future Factory zdroj: tisková zpráva

Pokud vás zajímá, jak tvůrci zkombinovali inspiraci Čapkem s rouge-like akcí pro mobilní platformy, prostudujte kampaň na Startovači, která pečlivě odpovídá na všechny potenciální otázky o vývoji hry i hře samotné.

Nejnovější články