Tvůrci Dear Esther si dávají dlouhou pauzu - unavily je walking simulátory a příběhové hry
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Dear Esther si dávají dlouhou pauzu - unavily je walking simulátory a příběhové hry

26. 9. 2017 9:33 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Dear Esther. Amnesia: A Machine for Pigs. Everybody’s Gone to the Rapture. Tyhle hry má na kontě anglické studio The Chinese Room, a v dohledné době své portfolio nerozšíří. Oba šéfové, manželský pár Dan Pinchbeck a Jessica Curryová, propustili své vývojáře a zavřeli kancelář, a to jak z finančních, tak osobních důvodů. Sice to prý neznamená definitivní konec studia, ale rozhodně dojde minimálně k delší pauze.

Je to poměrně nečekaná zpráva. Když vaše poslední velká hra, v tomhle případě Everybody’s Gone to the Rapture z prostředí anglického venkova, vyhraje tři ceny BAFTA, nejspíš by to mělo znamenat, že prožíváte úspěšné období. Ale nezávislá herní studia žijící z ruky do úst to mají těžké. Stačí, abyste pár měsíců nesehnali investora, aby o váš nejnovější projekt nebyl moc velký zájem, a ekonomická zátěž se stane neúnosnou.

K tomu si připočtěte ještě zdravotní problémy, s nimiž se Pinchbeck letos v létě potýkal, a rozhodnutí dát si delší přestávku rázem dává mnohem větší smysl. Ale je otázka, co přijde po pauze. Vývojářský tým si už ve většině případů našel novou práci – samotný Pinchbeck k tomu svým zaměstnancům dopomohl tím, že po všech známých rozeslal hromadu e-mailů pár měsíců před zavřením studia. A najmout úplně nové pracovníky by byl složitý úkol, i kdyby měli Dan s Jessicou naprosto jasno v tom, co vlastně chtějí dál dělat. Což nemají.

„S walking simulátory a příběhovými věcmi jsme skončili,“ řekl Pinchbeck v rozsáhlém rozhovoru pro Eurogamer.net. „Chtěli jsme udělat něco komplexnějšího, ve větším měřítku. Ale něco takového vyjednat je na dlouho, a to je těžké, když jste skončili s projektem a vyhazujete 35 až 40 tisíc liber měsíčně.“ Proto dávalo smysl uvést studio do stavu hibernace. Ani tajemné dílo Little Orpheus, ani horor/RPG The 13th Interior tak rozhodně v brzké době nevyjdou.

Pinchbecka by prý zajímal také žánr stříleček – zkrátka cokoli jiného než čistě příběhové zážitky ve stylu předchozích her od The Chinese Room. Přitom právě to by prý bylo komerčně nejvýhodnější. „Nejchytřejší by bylo dělat příštích 20 let variace na Dear Esther, protože by se prodávaly,“ prorokuje autor v rozhovoru. Ale potřeba čerstvé kreativity zvítězila, a tak teď budoucnost studia visí na vlásku.

Snad to všechno dobře dopadne a Dan s Jessicou dokážou, že hernímu světu ještě stále můžou nabídnout výtečná díla. „Je to konec The Chinese Room? Ne, nemyslím si,“ řekl Pinchbeck. „Ale je to konec kapitoly, a doufáme, že s námi budete trpěliví, zatímco si ujasníme, co bude dál.“

Nejnovější články