Tvůrci Dota 2 upravili matchmaking – každý účet je propojený s unikátním telefonním číslem
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Dota 2 upravili matchmaking – každý účet je propojený s unikátním telefonním číslem

24. 4. 2017 18:22 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Kdo z vás se někdy hlouběji ponořil do některého titulu žánru MOBA, nebo vlastně do kterékoli kompetitivní multiplayerové hry, ten už asi stačil zjistit, že ostatní hráči vám mohou velmi snadno zkazit zážitek. Odpojí se od hry, jsou AFK, šikanují své spoluhráče, chovají se jako idioti, naschvál prohrávají nebo hrají se slabšími hráči, aby nakrmili své ego… Možností je spousta. Nový update do Dota 2 se snaží omezit jejich bezbožné řádění a při té příležitosti zavést pár užitečných změn do matchmakingu.

Asi nejviditelnější změnou je požadavek, aby byl každý účet propojen s unikátním telefonním číslem, jinak se jeho majitel do Ranked zápasů nepodívá. To by mělo zatnout tipec většině padouchů, kteří při hraní používají více účtů – i když ti opravdu odhodlaní si samozřejmě mohou koupit novou SIM kartu. Cílem je znepříjemnit tuhle praktiku natolik, že hráčů s více účty znatelně ubude. Na vložení čísla máte čas do 4. května.

Další úprava se týká všech hráčů, kteří se octnou ve škatulce „Nízká priorita.“ Jde o jakousi trestnou lavici, kam se dostanete kvůli všem možným druhům špatného chování, a z níž se nemůžete vydat mezi ostatní hráče s normální prioritou či na Ranked. Dřív stačilo vyhrát určitý počet zápasů proti jiným vyvrhelům a byli jste zpátky ve hře, ale od nynějška je navíc zavedena automatická časová restrikce. Ta se může pohybovat od pár hodin až do čtyř dnů, takže ani velmi schopní a šikovní trestanci teď tak snadno neuniknou.

Vývojáři také v rámci updatu detekovali účty využívající boty, načež pochopitelně následovala rozsáhlá banovací ofenziva. Navíc byly dočasně zrušeny Ranked servery v Jižní Africe, Indii a Dubaji, kde hrálo velice málo hráčů, a tím pádem se tam dalo až příliš snadno podvádět. Nehledě na to, že se nevyplatilo rozdělovat komunitu na dva různé tábory. Do té doby, než herní populace v daných regionech naroste, se místní musí spokojit se vzdálenějšími servery nebo se vydat do chaotických vod Unranked.

Vítaný návrat představuje Solo Queue, která umožňuje samostatně hrajícím válečníkům vyhledávat zápasy, v nichž narazí výhradně na další samotáře. Tím pádem se vám nestane, že se připojíte do hry a ve druhém týmu na vás bude čekat parta pěti sehraných lidí, zatímco vy jste své spoluhráče v životě nepotkali.

A je tu ještě jedna změna. Pokud se připojujete v rámci party, ale vaše MMR (matchmaking rating) je výrazně vyšší, pak se obě cifry zprůměrují, aby systém správně pochopil, že jeden z hráčů je nepopiratelně silnější, a následně vybral příhodný, dostatečně kompetitivní zápas. Vývojáři si od toho slibují méně divokých výkyvů, protože hra teď bude schopná patřičně kvantifikovat nejen týmovou souhru dané party, ale i úroveň jednotlivých členů.

To je asi všechno, co jsem z poznámek vyčetl. S druhou Dotou nemám zrovna moře zkušeností, takže zvlášť u posledního probíraného odstavce nejsem schopen tak docela posoudit dopad připravovaných úprav, ale update vyšel už před pár dny, takže pravidelní hráči si už možná stačili udělat názor, zda změny vedly ke kýženým cílům.

Nejnovější články