Tvůrci Falloutu a Pillars of Eternity vybírají peníze na herní verzi slavné Coppolovy Apokalypsy
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Falloutu a Pillars of Eternity vybírají peníze na herní verzi slavné Coppolovy Apokalypsy

27. 1. 2017 12:05 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Existenciální drama Apokalypsa (v originále Apocalypse Now) od režiséra Francise Forda Coppoly bezpochyby patří mezi nejlepší válečné filmy všech dob. Příběh kapitána Willarda proplouvajícího na své lodi vietnamským peklem a sklouzávajícího stále hlouběji do propasti šílenství není pěkný ani příjemný, a po jeho zhlédnutí rozhodně neusnete klidným spánkem. Snažit se ho adaptovat formou počítačové hry zní jako docela zvláštní nápad, ale přesně o to se s pomocí kickstarterové kampaně pokouší skupina zkušených vývojářů zodpovědných třeba za Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, nebo Zaklínače jako Lawrence Liberty či Kevin McMann. Na pozici konzultanta designu pak působí i Josh Sawyer z Obsidianu, který právě představil crowdfundingovou kampaň Pillars of Eternity II.

Projekt Apocalypse Now – The Game je velice, velice ambiciózní, protože tvůrci chtějí skloubit dohromady spoustu různých herních prvků a zároveň zachovat unikátní atmosféru původního snímku. V roli kapitána Willarda musíte v první řadě přežít, takže hledání zásob a zdrojů je nutností. Zároveň zde stejně jako ve filmu narazíte na prvky psychologického hororu a také boj – ale rozhodně prý nepůjde o klasickou střílečku. Naopak se máte přímému střetnutí co nejčastěji vyhýbat a raději se nebezpečnými lokacemi proplížit.

Hra by měla v lecčems připomínat RPG, což vzhledem k portfoliu autorů není žádné překvapení. Klíčovou součástí příběhu je totiž jeho nelineárnost. Děj filmu stanoví jen přibližné hranice, v jejichž rámci si můžete dělat, co chcete, a vytvořit si unikátní Willardův příběh. Tvůrci za tím účelem přidají úplně nové lokace a postavy. Vy ovšem svět kolem sebe nebudete ovlivňovat primárně dialogy, ale tím, co uděláte. Vztahy s ostatními postavami jsou formovány vašimi činy, a platí to speciálně pro posádku lodi PBR Streetgang, která vás odnáší skrz džungli až k děsivému zakončení celé výpravy. Tam, kde čeká Kurtz.

Velkým ambicím odpovídá vysoká požadovaná částka, která byla stanovena na 900 tisíc dolarů. To už je pořádný balík peněz, zvlášť když port na PS4 a Xbox One bude garantován jen v případě, že tvůrci vyberou dva a půl milionu. A nejnižší příspěvek, za nějž obdržíte kopii hry, je 35 dolarů, což také není zrovna málo (za to ovšem může fakt, že početně omezená o deset dolarů levnější varianta byla během jediného dne rozebrána).

A jak dlouho by měl trvat vývoj? U všech odměn je jako předpokládané datum doručení uvedený říjen roku 2020, takže mějte na paměti, že v případě příspěvku se musíte připravit na dlouhé čekání. Ale možná je lepší být realističtí, než vydání neustále posouvat, jak se to crowdfundingovým projektům (a nejen jim) často stává. 

Nejnovější články