Tvůrci System Shock remaku nastínili své plány na zpracování RPG prvků
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci System Shock remaku nastínili své plány na zpracování RPG prvků

22. 7. 2016 14:35 | Novinky | autor: Adam Homola |

Chystaný remake prvního System Shocku vyjde díky pokoření dodatečného cíle 1,1 milionu dolarů podívá i pro Mac a Linux. Technologické demo, které je zatím dostupné pouze pro Windows, by mělo být k dispozici na Mac někdy v průběhu příštího týdne, pokud prý všechno půjde dobře. Další velkou novinkou v souvislosti s dodatečnými cíli je změna na metě 1,4 milionu dolarů. Tam, kde byly dříve RPG prvky, teď vývojáři slibují více úrovní.

Důvodem k uvedené změně byly nejasnosti ohledně toho, co si vlastně tvůrci pod „RPG prvky“ představují, ale i fakt, že nové úrovně se jim budou implementovat mnohem lépe než potenciálně složité RPG systémy. RPG prvky tak v aktuálním seznamu dodatečných cílů na Kickstarteru nenajdeme, ale neznamená to, že by ve hře nebyly.

Chyták je v tom, že si každý může pod RPG prvkem představit něco trochu jiného. I když tedy vývojáři nespecifikovali jasné a konkrétní systémy, které ve hře budou, podělili se s fanoušky o své plány v obecném slova smyslu. Do vydání hry je ale pořád ještě daleko a všechno se může změnit.

zdroj: Archiv

Tvůrci se v prvé řadě drží zásady, že statistiky jsou nuda. Namísto čísel a jasně nalajnovaných levelů se chtějí přiklonit spíše k propracovaným schopnostech a využití hráčova skill. Postupem hry totiž získáte více schopností a silnější zbraně, ale jejich perfektní ovládnutí bude vyžadovat spíše váš hráčský skill, ne sklil pointy, díky kterým by poskočila daná statistika nahoru.

Dále tvůrci chtějí, aby herní prvky dávaly smysl. Jakmile něco nebude dávat v rámci zasazení hry smysl, půjde to z kola ven. Jako konkrétní příklad uvedli vývojáři prodejní automaty zásobené primárně jídlem a pitím, díky kterému se můžete léčit a dokonce si i dočasně posílit některé schopnosti. Rozhodně ale nebude možné prodejní automat hacknout a dostat z něj zbraň. Nedává smysl, aby v automatu na jídlo a pití na vesmírné stanici byly zbraně.

Vývojáři se též řídí mantrou, že vylepšení jsou dobrá jen v přiměřené míře. Během hry najdete vylepšení pro schopnosti i lepší zbraně. Nic se ale nebude přehánět, protože cílem tvůrců je abyste skutečně hráli a bavili se, ne abyste se přehrabovali zbytečně dlouho v inventáři. Posledním dílem RPG skládačky je prostá možnost řešit problém či nepřátele více způsoby. K tomu dostanete nástroje, zbraně a schopnosti, a jak s nimi naložíte, je už čistě na vás.

Trochu úsměvné je, že si prý vývojáři kladou velmi často otázku „Co by udělali Looking Glass?“, kterou se pak v rozhodovacím procesu řídí. Ostatně nedělají novou značku či pokračování původní hry, ale pouze předělávku prvního System Shocku - podobná otázka je často na místě.

Do konce kickstarterové kampaně zbývá ještě šest dnů a hra zatím překonala metu 1,1 milionu dolarů. Rozšíření počtu úrovní po výběru 1,4 milionu dolarů se tak nezdá moc nereálné, ale těžko říct, kam až by se mohl crowdfunding vyšplhat. Do výšin těch nejúspěšnějších herních kickstarterů to ale jistě nebude.

Nejnovější články