Tvůrci Wargame představili druhoválečnou strategii Steel Division: Normandy 44
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Wargame představili druhoválečnou strategii Steel Division: Normandy 44

2. 3. 2017 9:00 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Byznysová oznámení o partnerství mezi vývojáři a vydavateli obvykle nejsou důvodem pro nějaké obzvláštní vzrušení, ale včerejší případ je výjimkou potvrzující pravidlo. Ze spojenectví Eugen Systems, autorů strategické série Wargame, a Paradox Interactive stojících třeba za Hearts of Iron IV nebo Stellaris, se musí všem fandům strategického bojování sbíhat sliny. Výsledkem jejich spolupráce je realtimová strategie Steel Division: Normandy 44, v níž se spolu poperou spojenecké invazní síly a obrnění němečtí obránci buď v singleplayeru, nebo multiplayeru pro až 20 hráčů najednou.

Velkým tahákem Steel Division je bezpochyby důraz na historickou přesnost. Čeká vás na 400 propracovaných dobových jednotek. Pěchota, tanky, letadla a všechno mezi tím poskytnou dostatek prostředků k tahům i protitahům, k onomu krvavému „kámen, nůžky, papír“ klíčovému pro každou válečnou strategii. Podobně realistické bude i prostředí, sestavené z průzkumných fotografií pořízených špionážními letadly za druhé světové války. Navíc můžete pohodlně přibližovat i oddalovat kameru tak, abyste před sebou měli buď celé bojiště, nebo jednu jedinou jednotku.

zdroj: Archiv

Nečekejte, že ve Steel Division si prostě naklikáte co největší armádu a pošlete ji směrem na nepřítele. Prostředky budou omezené, a každý ztracený voják znamená krok blíže porážce. Vaším úkolem tak bude nepřítele přelstít, vmanévrovat ho do nevýhodné situace, využít jeho slabiny. Naplánujte ofenzivu, oslabte obranu krycí palbou, proveďte průlom obrněnými jednotkami… A narazte na minové pole a chytře ukrytá protitanková děla, která z vašeho dokonale promyšleného plánu udělají nepotřebný cár papíru. A teď si představte, že se tohle všechno děje v rámci obrovské bitvy deseti hráčů proti deseti…

Steel Division: Normandy 44 mi na první pohled připadá jako kompromis mezi hardcore válečnými hrami pro zasvěcené a mainstreamovými tituly jako Company of Heroes. Kdyby to tak opravdu bylo, trefila by se mi přesně do noty. Ale nebudu předbíhat – zatím ani není jasné, kdy hra vlastně vyjde. Víme jen, že by to mělo být ještě letos. 

Nejnovější články