Týmová multiplayerová strategie Total War: Arena vstupuje do uzavřené bety
zdroj: tisková zpráva

Týmová multiplayerová strategie Total War: Arena vstupuje do uzavřené bety

18. 9. 2017 10:48 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když poprvé Creative Assembly představili Total War: Arena, byl jsem skeptický. Celý systém vypadal silně zjednodušeně a trochu působil jako experiment, v němž se snaží naroubovat boje z Total War série na MOBA systém. Jenže pak jsem si zahrál pár kol na letošní E3 a překvapivě jsem se bavil. Dobře bavil. Není to samozřejmě klasický Total War, ale základní bitevní systém převzatý z hlavní série a důraz na týmovou strategii vytváří zajímavý zážitek. Pokud se dostanete do čerstvě spuštěné uzavřené bety, můžete to zkusit na vlastní počítače.

Základ hry představují multiplayerové souboje deseti hráčů proti deseti. Každý hráč si nejprve zvolí jeden ze starověkých národů, velitele a jednotky. Velitelé disponují různými schopnostmi a hodně určují to, jakým stylem budete hrát a jaké jednotky máte k dispozici. Do bitvy si pak vždy berete tři, plus osobní gardu svého velitele a celý tým se musí na poměrně rozsáhlé mapě zkoordinovat a splnit celkové cíle. To samozřejmě klade velké nároky na týmovou hru a porozumění aktuální situaci.

V uzavřené betě budou k dispozici zatím tři národy – Římané, Řekové a Barbaři. Na výběr bude z deseti velitelů, kupříkladu Caesar, Scipio, Alexander, Leonidas, Arminius či Boadica. Ti si mezi sebou rozdělí v betě 140 jednotek a každý bude mít vlastní vývojový strom. Levelováním velitelů si odemykáte další možnosti, s jakými se pustíte do boje. Hra bude free-to-play, ale pokud se chcete rovnou pustit do hraní uzavřené alfy, můžete si koupit Founder’s Pack a nebo čekat na to, až bude přijata vaše žádost o přístup do bety zdarma. Jistě jste si všimli, že hru vydává Wargaming, který se dohodl se Segou a Creative Assembly, protože má prostě větší zkušenosti s free-to-play systémy a multiplayerem tohoto typu.

Co mne na hraní alfa verze na E3 překvapilo, byla míra taktizování. Ve chvíli, kdy máte jen kvarteto jednotek, stejně jako ostatní, každá chyba bolí a jedna dobře spuštěná past může rozhodnout daný střet. Samozřejmě přečíslení je silný faktor, a tak potřebujete případně podporu ostatních hráčů. Ti mohou být úžasní, když spolupracují, a frustrující ve chvíli, kdy jejich jednotky jen tak projdou kolem vás, kteří držíte za cenu těžkých ztrát klíčovou uličku a s jejich pomocí byste mohli zvítězit…

Total War: Arena rozhodně má potenciál být zábavným strategickým titulem, kdy si dáte třeba za půl hodinky jednu, dvě bitvy. Variabilita jednotek a velitelů pak zajistí, že jen nepochodujete s uniformními šiky pěchoty. Leonidas se spoléhá na falangy a těžkou pěchotu jako základ své síly, Alexander pak na rychlost, manévrování, pěchotu jako štít a jízdu jako meč, který soupeře rozetne.

Nejnovější články