V českém titulu World of Castles stavíte hrad, a pak o něj válčíte
zdroj: Vlastní foto autora

V českém titulu World of Castles stavíte hrad, a pak o něj válčíte

7. 2. 2017 17:32 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Kdybych měl nějak charakterizovat nově představenou českou hru World of Castles od studia Hammer, nejspíš bych sáhl k přirovnání, že jde o mix Mount and Blade a Medieval Engineers. Základem hry jsou bitvy o hrady. Svůj si samozřejmě můžete postavit podle svého nejlepšího plánu a architektonického génia, ale pokud se vám zrovna nechce přemýšlet, k dispozici budou i předem vybudované hrady, které si můžete případně upravit. Boje pak probíhají tak, že hráč rozdá rozkazy svým AI maršálům, kteří mají na povel řadové AI vojáky a následně se v roli jednoho z nich pustí do boje z pohledu vlastních očí.

Následně už se můžete přepínat z jednoho vojáka do druhého, takže když někdo bídně zhyne pod hradbami, máte hned náhradu. Útočníci vítězí v případě, že v časovém limitu zabijí všechny soupeřovy maršály a nebo dobudou trůn. Obránci zvítězí, pokud zabijí všechny protivníkovy maršály a nebo prostě vydrží v časovém limitu.

Nicméně, stejně důležité, ne-li důležitější než bitvy, je stavění hradů. Protože opravdová zábava pořád spočívá v navržení co nejdokonalejšího systému opevnění. Na začátku budete mít k dispozici omezenou škálu bloků, z nichž můžete stavět. S každou bitvou dostanete peníze a zkušenosti. S novými úrovněmi se vám odemykají další bloky a druhy staveb a za peníze si můžete další bloky kupovat. Díky tomu je ve hře přítomný postupný rozvoj a na základě vaší úrovně také matchmaking přiděluje soupeře podobné kvality.

zdroj: Archiv

Jakub Hamerník, který vývoji šéfuje poznamenává, že hra historicky pokrývá období od 8. do 13. století. Na začátku budete mít materiál, bloky a také výzbroj vojáků odpovídající ranému středověku a jak budete postupovat, odemykáte si novější a novější technologie a zbroje.

Trojčlenný tým na hře pracuje už dva roky a investoval do ní ze svých vlastních finančních prostředků. Ty se ale vyčerpávají, a tak vývojáři zamířili na IndieGoGo, kde chtějí vybrat 25 tisíc dolarů. Ačkoliv odhad potřebných financí na dokončení vývoje je 400 tisíc dolarů, chtějí na IndieGoGo především dát o hře vědět a najít případně další investory a také vydělat z prodeje early accessu na Steamu (ten by měl být k dispozici koncem roku). Z peněz by také rádi rozšířili počet členů studia na pět.

Pokud vše půjde podle plánu a tým získá dostatek financí, beta by vyšla v půlce roku 2018 a ještě týž rok by měla vyjít i plná verze. Další detaily najdete na stránkách projektu, případně mu můžete dát palec nahoru na Greenlightu. Pokud se rozhodnete World of Castles podpořit, od 15 dolarů už máte zaručenou hru a vstup do bety.

Nejnovější články