V hororové střílečce Scorn máte organické zbraně metající zuby a další nechutnosti
zdroj: tisková zpráva

V hororové střílečce Scorn máte organické zbraně metající zuby a další nechutnosti

5. 9. 2017 16:38 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Když se něco nepovede, zkuste to znova a lépe. Tak nějak přistupují k práci tvůrci ze studia Ebb Software. Jejich první crowdfundingová kampaň pro horor Scorn byla zoufale neúspěšná a vybrala pouhé 4 tisíce eur, ta nová už však vypadá mnohem lépe – z žádaných 150 tisíc obdržela jen během dneška více než 16. A to je podle mě jedině dobře, protože jak dokazuje dlouhé, téměř osmiminutové video z hraní, atmosféra téhle strašidelné střílečky inspirované Gigerem či Cronenbergem je tak hustá, že by se dala krájet.

Svět kolem vás sestává z masa, tkáně, kostí a podivné technologie. Jste sami, nevíte, jak jste se sem dostali ani co máte dělat. Celá situace by se dala označit za strašlivou noční můru i předtím, než zjistíte, že podivné tunely a budovy obývají stěží popsatelná, zmučeně vypadající stvoření. Některá si budou hledět pouze své mizerné existence, ale jiná bez okolků zaútočí. Ještě že máte k dispozici zbraně, pochopitelně složené z masa a kostí.

Nečekejte ale tradiční střílečkový zážitek. Nábojů bude extrémně málo, a zbytečným plýtváním olovem si podepíšete rozsudek smrti. Musíte se naučit rozpoznávat chování jednotlivých živočichů, neprovokovat je, pokud to nebude nutné, a pokusit se ze Scorn vyjít se zdravou kůží. A pokud to znamená, že vám cestou z ruky vyraší kostnaté výrůstky nebo že budete muset vkládat prsty do nechutně vypadajících svalových rukavic, budiž.

zdroj: Archiv

Znepokojivý efekt tu neposkytují ani tak náhlé lekačky, jako spíš pocit, že svět kolem vás žije, že vás pozoruje. Právě takový cíl si autoři stanovili – vytvořit prostředí, které bude žít vlastním životem, v němž se budete cítit jako nezvaný host. Soudě dle videa se jim to tedy rozhodně povedlo. Když jsem zrovna znechuceně nezíral na zneklidňující výjevy, přemýšlel jsem nad tím, po jaké civilizaci asi zbyly místní ruiny. Mohla mít taková stvoření vůbec ráda život? Nestavěla svá města a tunely spíš z kompulzivní potřeby něco dělat, něco změnit, cokoli, jen aby se nemusela zabývat strašným osudem, kterým byla jejich existence?

Scorn bude jistě klást své vlastní nečekané otázky a třeba na ně poskytne i nějaké ty uspokojivé odpovědi, i když bych na to tak docela nesázel. Ve hře se nevyskytují žádné filmečky a klidně se vám může stát, že si nevšimnete důležitého momentu, protože jste se zrovna dívali jinam nebo vás honilo divné, zakrvácené cosi. Zkrátka nepřátelský zážitek, který vám nic neodpustí, ale čekali byste vůbec něco jiného?

Pokud se vám hra zalíbila, máte ještě přes 30 dní na finanční příspěvek do kickstarterové kampaně. Všichni podporovatelé dostanou za odměnu demo, a pokud zaplatíte alespoň 13 €, můžete se někdy během příštího roku těšit na první část hry, která už je prý téměř hotová, ale ještě je potřeba ji i s pomocí vybraných peněz pořádně vyleštit a připravit k vydání. Ta druhá by měla následovat v dohledné době, a tohle rozdělení by prý mělo zaručit dostatek času na celkové dokončení. Tvůrci se pak prý nebudou muset zabývat datadisky, DLC atd., a celou tu hrůzu vám naservírují v nezředěné dávce koncentrovaného hnusu.

Nejnovější články