V kooperativní akcí A Way Out si vyzkoušíte útěk z vězení
zdroj: tisková zpráva

V kooperativní akcí A Way Out si vyzkoušíte útěk z vězení

11. 6. 2017 1:00 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Když se řekne gaučová kooperace, na mysli vám nejspíš vytanou sportovní hry, bojovky, možná nějaké skákačky, speciality jako The Jackbox Party Pack či třeba Gears of War. Jen těžko si ale tenhle termín spojíte se silně příběhově zaměřeným titulem, zvlášť když pochází od tvůrce famózní advenury Brothers: A Tale of Two Sons. Jenže právě tak by mohl znít stručný popis A Way Out, hry o útěku z vězení, která je celá zobrazena pomocí splitscreenu, a nejlépe se hraje nikoli online, nýbrž právě v lokálním co-opu.

Po „singleplayerovém multiplayeru“ Brothers, kde jediný člověk ovládal dvě postavy, se šéf projektu Josef Fares rozhodl prchnout ze Starbreeze Studios a založit nové studio jménem Hazelight. A pod patronátem EA vytvořil podobně zajímavý koncept. Hlavními hrdiny A Way Out jsou trestanci Vincent a Leo, kteří pochopitelně touží po svobodě, ale jsou spolu svázaní poutem pevnějším než jakékoli vězeňské řetězy.

Aby se náš páreček gaunerů dostal z báně, musí spolupracovat. To ale neznamená, že jsou všechny cíle zločinců identické, a stejně tak se liší i jejich osobnosti a přístup k některým situacím. Jejich otěží se ujmou dva hráči, kteří se v jejich kůži pokusí nejen prchnout z vězení, ale také porozumět svým postavám a projít s nimi jejich příběh.

zdroj: Archiv

Využití splitscreenu na mě téměř vždycky působí trošku klaustrofobně, a ukázka hratelnosti A Way Out není výjimkou. Na obrazovce se toho děje zkrátka příliš na to, abych se cítil úplně komfortně. Umím si ale představit, že situace bude docela jiná, když budu jednu z postav ovládat, soustředit se především na ni a konání svého parťáka vnímat jen koutkem oka.

Že je rozdělená obrazovka integrální součástí hry, dokazuje také fakt, že bude přítomná i v režimu online. Ono je ostatně v ukázce jasně vidět, jak se dva úhly pohledu promítají do režie. Jeden z hráčů právě dorazil do vězení, ten druhý se na nové přírůstky dívá shora. Jeden hráč si užívá napínavou akční sekvenci, tomu druhému hraje příběhové video.

zdroj: Archiv

Je jasné, že cesty obou postav se nemohou příliš rozdělovat. Už jen kvůli tomu, že dvě naprosto různé zvukové stopy by nutně vyústily v nesrozumitelný audiochaos. Přesto se zde otevírají fascinující možnosti pro spolupráci. Dávat pozor na obě obrazovky najednou, abyste ve správnou vteřinu proběhli kolem strážného zaměstnaného vaším parťákem, zní jako slušná výzva, na jejíž překonání budete muset použít opravdovou kooperaci, nejen pálit z bouchaček po stejném cíli, jak tomu bývá v mnoha podobných střílečkách.

Pálit z bouchaček se ovšem bude i tady. A Way Out kombinuje spoustu herních prvků. Kromě střelby vás čeká řízení, plížení, akční sekvence, hádanky, objevování světa, zkrátka celá plejáda aktivit, kterými budete muset projít, abyste v příběhu postoupili zase o kus dál. Jednotlivé situace navíc půjde řešit různými způsoby, neboť Leo a Vincent mají trochu odlišné schopnosti a přístupy k odstraňování problémů.

Jakkoli jsme si na tiskové konferenci EA příliš mnoho zásadních novinek neužili, A Way Out rozhodně vypadá jako něco, na co jsem ochotný se bezpodmínečně těšit. Fares si svou předešlou hrou vysloužil důvěru mnoha fanoušků, a pokud svůj nesporný talent dokáže přeměnit v opravdový, nekompromisně kooperační, zážitek, pak se řady jeho obdivovatelů bezpochyby ještě rozrostou. A Way Out vychází na začátku příštího roku na PC (skrze Origin), PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články