Strategie. Taktika. Objevování. Přežívání. To všechno čeká hráče na výpravě do strašidelného, procedurálně generovaného lesa po vzoru lehce psychopatických pohádek německých sourozenců, kam jste se uchýlili kvůli děsivé válce devastující civilizovaný svět. Vy a vaše skupina musíte spolupracovat, aby se všichni najedli a byli odpočatí.
Také si dávejte pozor na sílící nebezpečí šílenství a paranoidního podezřívání všech okolo. Ve vašem novém dřevnatém domově totiž rozhodně nejste vítáni, a hrozivé bytosti zrozené z vašich nejhorších nočních můr vám tuhle skutečnost budou pravidelně připomínat každonočními útoky. Ale pokud přežijete, možná z okolí vydolujete nejeden magický poklad.
zdroj: Archiv
Grimm Forest přichází s několika zajímavými nápady, které by mohly osvěžit tradiční survivalovou hratelnost. Každá vaše nová postava (kterých asi bude, vzhledem k permanentní smrti, pěkná řádka) je například náhodně generovaná a dokonce jí může být v rámci vesnice přidělena skrytá role. Drsnému zasazení hry odpovídá i fakt, že do vaší vesničky kvůli nedostatku zásob a surovin zkrátka nebudete moci přijmout všechny zájemce.
Navíc platí jednoduchá úměrnost, že čím víc lidí máte, tím intenzivnější pozornost monster na sebe upoutáte. Obyvatelé pak můžou hlasovat o tom, kterým směrem se vesnice bude ubírat a na co se mají jednotliví vesničané soustředit – a to následně určí, jak dlouho bude trvat, jestli se ze všech těch pěkných chaloupek stanou ohořelé ruiny dříve, nebo později.
Animovaný trailer výše sice o hratelnosti nevypovídá vůbec nic, ovšem atmosférický je až až. Pokud vás od počátku čtení článku svírají obavy, že mladé studio Big Mustache Games si se zdrojovým materiálem nebude umět poradit, dvouminutové video, z nějž přímo odkapává tíseň, zoufalství a nevyřčená hrůza, by tyhle starosti mohlo aspoň částečně zapudit – a možná vás i pošťouchnout směrem k finančnímu příspěvku. Studio chce v kampani vybrat alespoň 55 tisíc euro.