Ještě než se vydáte do krvavých bitev skutečných hráčů, musíte si zvolit jednu z nabízených tříd a v ní konkrétní pozici. Vždy budete mít na výběr z několika druhů pěšáků pro boj na blízko, pár střelců a jízdu, přičemž každá jednotlivá šachová figurka má své přednosti a slabiny.
Aby nešlo jen o obyčejný kámen-nůžky-papír, budou některé druhy jednotek účinnější v jistých lokacích. Třeba takové lesy úplně nepřejí střelcům a koním, což ale neznamená, že by nebyli vůbec k užitku.
Jednotky zároveň přebírají typické vlastnosti svých frakcí, takže proti sobě nikdy nebudou stát úplně totožní pěšáci. Navíc můžete zareagovat na přednosti nepřítele tím, že si vámi zvoleného bojovníka lehce upravíte zvolením dostupných perků. Tvůrci zde bohužel nezacházejí do detailů, ale je dobré vědět, že se nebudete zuby nehty držet předpřipravených tříd.
Co už ale možné nebude, je nakupování vybavení za peníze vydělané v průběhu bitvy. Peníze tu stále budou (jde o systém převzatý z multiplayeru Mount & Blade: Warband), ale jejich účel bude jediný – respawnování. To sice nebude přítomné v úplně všech módech, ale kde bude možné se po smrti vrátit na bitevní pole, tam zacinká měšec.
Abyste se mohli vrátit do bitvy s požadovanou jednotkou, musíte předvést jisté výkony, abyste si vydělali dost mincí. Jinak se budete muset spokojit se slabším povoláním. Tento systém by měl zabránit situacím, kdy lepší tým je stále lepší a lepší, protože si nakupuje stále silnější vybavení, a nakonec je neporazitelný.
Zkrátka půjde jen o um hráčů. Když si vyděláte na nejlepší jednotku, ale nebudete s ní předvádět výsledky, tak stejně skončíte u té horší. Ale kdo ví, třeba vám to s ní nakonec půjde líp.
I takovéto informace znějí jednoduše skvěle a musím obdivovat vytrvalost tvůrců. Takhle dlouho nás nenapínala snad žádná jiná hra. Datum vydání Mount & Blade II: Bannerlord samozřejmě stále známé není.