V RPG A Long Way Down se tvorbou dungeonu prokopáváte za odměnou i bossy
zdroj: tisková zpráva

V RPG A Long Way Down se tvorbou dungeonu prokopáváte za odměnou i bossy

10. 9. 2018 16:34 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

V odvětví videoher se čím dál tím častěji setkávám s inspiracemi v deskovkách. Virtuální karetní hry jsou už dávno nedílnou součástí trhu, ale jen málokdy se objeví titul, který nesahá pouze po hromádce potištěných papírků. Zřídka se setkáváme s něčím, co od pohledu vypadá jako herní deska. A v novince A Long Way Down si jednu takovou tvoříte.

A Long Way Down bohužel nepůsobí nijak novátorsky. Může za to především hra Guild of Dungeoneering, která systém tvorby vlastního podzemí pomocí karet interpretovala již před třemi lety. A upřímně, po pouhém prvotním pohledu má gilda podzemničení navrch minimálně po vzhledové stránce.

To ale neznamená, že by A Long Way Down vypadala špatně. Právě naopak. Ale není tak… unikátní. A unikátnost se tedy vytrácí i v hratelnosti, nicméně není důvod, proč by na trhu nemohly stát dvě hry s totožným jádrem. Ostatně kolik koexistuje her se stavbou dungeonu v porovnání s počtem her, ve kterých jde například o přežití?

zdroj: Archiv

A Long Way Down vám dá do ruky karty, pomocí kterých vyplňujete mezery v předpřipraveném prostředí. Rovnou tedy vidíte, kde je schovaná truhla, kde můžete splnit vedlejší úkol, kde číhá běžný nepřítel a kde boss.

Je jen na vás, kterým směrem se vydáte. Chcete riskovat několik menších soubojů před bossem, nebo radši skočíte rovnou na něj? Vysbíráte nejdřív truhly? Ale co když vám pak nezbudou karty na splnění vedlejších cílů? Ruce máte svázané pouze vlastním rozhodnutím.

Odměnou za veškeré vaše konání jsou nové karty, které využijete v soubojích. Jak systém získávání karet (deckbuilding), tak samotné souboje silně připomínají roguelike Slay the Spire. A to není výtka, viz mé nadšené dojmy z této skvělé karetky.

A Long Way Down tak míchá dvě povedené hry. Nehýří z ní novota, ale za předpokladu, že se nejlepší složky zmiňovaných titulů podaří zdárně spojit, mohl by nás na jaře příštího roku na PC a Switch čekat příjemný zážitek za nepříliš velké množství korun (zatím to vypadá na 15 eur).

Nejnovější články