V tahovém RPG Ash of Gods vám může umřít hlavní postava a příběh pojede dál i bez ní
zdroj: tisková zpráva

V tahovém RPG Ash of Gods vám může umřít hlavní postava a příběh pojede dál i bez ní

16. 6. 2017 18:15 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

„Banner Sago, jsi to ty?“ chtělo se mi nevěřícně zašeptat, když jsem sledoval trailer ke strategickému RPG Ash of Gods. Můj zmatek měl dobrý důvod – na první pohled je vážně těžké od sebe tyhle dvě hry rozeznat. Podobný vizuální styl, podobný bojový systém, podobná kampaň na Kickstarteru… Jenže Ash of Gods si zatím od komunity své vytoužené peníze, 75 tisíc dolarů, nevysloužila, a to jí do konce zbývá jen 8 dní. V dalších odstavcích vám nabídnu indicie, podle nichž určitě snadno odhalíte, zda vám tenhle projekt stojí za podporu.

Za hrou stojí malé studio AurumDust, které si pro kickstarterové publikum připravilo ambiciózní vizi. Jde o příběhově zaměřenou roguelike strategii v nádherné rotoskopické grafice, s prvky RPG, multiplayerem a tahovým bojem, v němž figurují kartičky. A ještě má vyjít nejen na PC (v první půlce příštího roku), ale později i na konzole, Switch a mobilní platformy. Je toho na rozebrání docela dost, že? Pojďme začít u nejspíš toho nejméně čekaného slova: „roguelike“. Co to v kontextu příběhové hry znamená? Inu to, že pokud vám některá postava zemře, je navždy pryč a hra pokračuje dál. To platí dokonce i pro vašeho hlavního hrdinu.

Upřímně si neumím moc představit, jak něco takového může fungovat. Že by jeho vůdcovskou roli převzala jiná postava? Ale tak to přece fungovat nemůže, vždyť to by znamenalo neskutečné množství dialogů navíc! Hm, to jsem tedy zvědav, jak to vývojáři myslí. Jejich vysvětlení se omezuje na konstatování, že pokud nad vámi celou dobu visí Damoklův meč, budete se bát učinit i ta nejtriviálnější rozhodnutí – pomoci nebožákovi u cesty, na chvilku odložit zbraň. A to je určitě pravda, jen je potřeba tuhle vizi realizovat.

 

Mnohem jednoznačněji zní popis bojového systému. Máte družinu, nepřítel taky, chcete se navzájem zabít. Jednoduché jak facka. Komplikujícím faktorem jsou již zmiňované karty. Sestavíte si balíček, jímž můžete bleskurychle ovlivnit průběh bitvy – támhle fláknout ohnivou kouli, tady někoho instantně vyléčit. Tahle nepředvídatelnost má nahradit házení kostkou a náhodné generování čísel, na které tu vůbec nenarazíte. Boj je dále ozvláštněn tím, že za schopnosti můžete kromě energie platit také životy, takže budete mít vždy na dosah drtivý útok, jímž nepřítele zabijete na jednu ránu, ale který vás zanechá v ohromně zranitelné situaci.

Umělá inteligence se prý bude schopná učit z vašich strategií – stále stejné finty na ni postupně přestanou zabírat. Pokud to tak vážně bude, kampaň by vás měla hezky připravit na ultimátní kompetitivní zkoušku – PvP multiplayer, v němž si to rozdáte s ostatními stratégy. Tady dojde na klasické odemykání postav a kartiček, objevování nových komb a tak dále. A pro kooperaci vyznávající hráče se chystá i mód PvE.

zdroj: Archiv

Příběh pojednává o světě, jehož bohové zemřeli a zbyl z nich jenom prach. Úvodní intro evokativně popisuje, jak k tomu došlo, a je na co se dívat. Animace vypadá jednoduše skvěle, podobně jako u zmiňované Banner Sagy nebo třeba slavného Pána prstenů od Ralpha Bakshiho, a zajímavá je i samotná premisa světa bez bohů, a tedy i bez pravidel. O scénář se postaral Sergej Malitsky, ruský spisovatel s polskými kořeny a produktivní autor fantasy, jenž současně pracuje na románu odehrávajícím se ve stejném univerzu.

Když si k tomu připočtete ještě fantasticky znějící muziku, na níž se podílel například Adam Skorupa, jeden ze skladatelů soundtracku prvního Zaklínače, pak Ash of Gods nabízí velmi přitažlivý mix prvků a nápadů. Je tu riziko, že výsledek nakonec bude slabší než součet jeho jednotlivých částí? Jednoznačně. Ale dokud do vody neponoříte loket, nepoznáte, zda je horká, jak neříkávala ničí babička. Ash of Gods chybí do cíle ještě skoro 30 tisíc dolarů, tak uvidíme, jak to s mrtvými bohy a jejich kartičkami za onen týden a kousek dopadne.

Nejnovější články