V tureckém hororu No70: Eye of Basir pátrate po zmizelém bratrovi
zdroj: tisková zpráva

V tureckém hororu No70: Eye of Basir pátrate po zmizelém bratrovi

21. 9. 2016 10:44 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Nezávislý horor No70: Eye of Basir z dílen tureckého týmu Oldmoustache Gameworks slibuje v rámci hororu poměrně neotřelou zápletku a také trochu odlišný pohled na samotný žánr. Příběh hry pracuje s premisou návratu dvou bratrů, kteří se dvacet let po smrti své babičky vracejí na místo společného vyrůstání, do domu s číslem 70.

Na místo svého dětství se dostavil nejdříve starší z obou bratrů, archeolog Erhan. Ten v domě nalezl skleněné "kukátko" a poznámky jeho babičky. Zprvu nevinný objev je ale i dost nebezpečný, protože s ním na scénu nastupují náboženské a okultistické motivy.

Onen kus skla je totiž verši z Koránu očarovaný průzor do jiného světa. Jeho jméno Basir se odkazuje na Korán a schopnost vidět všechno bez omezení. Že to nemusí být pěkný pohled ukazuje trailer ze samotného hraní. Ten předvádí pěknou grafiku hry postavenou na Unreal Enginu 4 a ukáže principy budování atmosféry takové, jakou se blýskly například tituly Layers of Fear či Fatal Frame.

zdroj: Archiv

Tajemný svět za oponou a dvě desítky let staré tajemství ovšem řeší až mladší, méně průbojný z obou bratrů Aran, protože Erhan záhadně zmizí. Aran musí čelit nepříjemným otázkám, které mají základ již v dětství obou bratrů, a postavit se nočním můrám a neznámým děsům. To vše navíc ve světě, který sice je povědomý, ale kvůli nové dimenzi, kterou může rozkrýt je jiný a nebezpečný.

Počet otázek neutěšeně narůstá a tento adventurní horor s nimi získává na atraktivitě. Důkazem toho je například úspěch v rámci greenlightu na Steamu, kam také hra zamíří ve formě early accessu. Rozpracovaná verze by měla přijít ještě letos a nabídne zhruba polovinu hry, což dělá čtyři kapitoly příběhu. Druhá polovina vyprávění přijde až nějaké čtyři měsíce poté a tehdy by plná verze hry měla dorazit na PC, Mac a Linux. Navíc se ti odvážnější mohou těšit i na podporu virtuální reality.

Oficiální stránka hry pak kromě letmého seznámení s Basirem i bratry ještě naznačuje, jak dalece jsou na tom tvůrci s tvorbou hry. Vidět tak lze to, že programátorské práce jsou již hotové a nyní ještě zbývá zabrat na designu úrovní, hudbě a modelech a následně bude zapotřebí vše také řádně otestovat.

Nejnovější články