V živém přenosu se dozvíte, jak mocná je AI od DeepMind ve StarCraftu II
zdroj: tisková zpráva

V živém přenosu se dozvíte, jak mocná je AI od DeepMind ve StarCraftu II

24. 1. 2019 16:45 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

DeepMind je oddělení Googlu (dříve samostatná firma), které se zabývá vývojem umělé inteligence v herním prostředí. Tvůrci ji nejprve aplikovali na historické kousky jako Pong od Atari a zdigitalizované Go, ale před pár lety se rozhodli pokročit s výzkumem o pořádný kus dopředu a vystavili svou AI zkoušce ohněm v podobě strategie StarCraft II. Už za chvíli se dozvíte, jak si jejich takzvaný agent vede.

Agent od DeepMind je umělou inteligencí založenou na dvou prostých pravidlech – dělej to, co ti pomůže k vítězství, a vyvaruj se toho, co tě od něj vzdálí. Agent se nasadí do hry a zpočátku jen sleduje, co se vlastně děje a odkoukává postupy od soupeřů. Jejich kroky se pak snaží replikovat a postupně zjišťuje, jaká strategie funguje a jaká ne.

Už zkraje roku 2015 se Adam rozepsal o této umělé inteligenci. V jeho článku najdete jednoduchý příklad učící křivky, kdy se agent snaží dokončit klasický Arkanoid. Nicméně StarCraft II je přeci jen jiná liga. Umělá inteligence se nejprve musela naučit, jak se vůbec rozdávají rozkazy jednotkám, jak se staví různé budovy, k čemu následně slouží, jak má útočit, jak se bránit…

Agent se neučil jen hraním, ale „koukal“ i na záznamy profíků a výsledky se konečně dostavují. Umělá inteligence se uchýlila například k praktice zvané worker rush, kdy na nepřítele okamžitě vyrazíte se svými počátečními jednotkami. Tento manévr byl úspěšný v polovině případů proti běžné umělé inteligenci druhého StarCraftu na obtížnosti Insane.

Blizzard se s touto informací pochlubil loni v listopadu na Blizzconu, ale o pouhé tři měsíce později je načase ukázat současný stav agenta veřejnosti. Proto si dnes v 19:00 nalaďte Twitch kanál StarCraftu nebo YouTubový kanál DeepMindu a zjistěte sami, čeho je dnešní umělá inteligence schopná.

Nejnovější články