Agent od DeepMind je umělou inteligencí založenou na dvou prostých pravidlech – dělej to, co ti pomůže k vítězství, a vyvaruj se toho, co tě od něj vzdálí. Agent se nasadí do hry a zpočátku jen sleduje, co se vlastně děje a odkoukává postupy od soupeřů. Jejich kroky se pak snaží replikovat a postupně zjišťuje, jaká strategie funguje a jaká ne.
Už zkraje roku 2015 se Adam rozepsal o této umělé inteligenci. V jeho článku najdete jednoduchý příklad učící křivky, kdy se agent snaží dokončit klasický Arkanoid. Nicméně StarCraft II je přeci jen jiná liga. Umělá inteligence se nejprve musela naučit, jak se vůbec rozdávají rozkazy jednotkám, jak se staví různé budovy, k čemu následně slouží, jak má útočit, jak se bránit…
Agent se neučil jen hraním, ale „koukal“ i na záznamy profíků a výsledky se konečně dostavují. Umělá inteligence se uchýlila například k praktice zvané worker rush, kdy na nepřítele okamžitě vyrazíte se svými počátečními jednotkami. Tento manévr byl úspěšný v polovině případů proti běžné umělé inteligenci druhého StarCraftu na obtížnosti Insane.
Blizzard se s touto informací pochlubil loni v listopadu na Blizzconu, ale o pouhé tři měsíce později je načase ukázat současný stav agenta veřejnosti. Proto si dnes v 19:00 nalaďte Twitch kanál StarCraftu nebo YouTubový kanál DeepMindu a zjistěte sami, čeho je dnešní umělá inteligence schopná.