Dota Auto Chess je původně nová mapa rozdělená na 8x8 polí jako šachy, kde jsou herní figurky zastoupené hrdiny z Doty 2. Ale nečekejte tahový bolehlav s perfektně promyšlenými tahy. Své by vám mělo napovědět slovo „Auto“ z názvu hry. Bitvy se totiž hrají úplně samy, postavy řežou hlava nehlava do nejbližších nepřátel.
Vy jen vybíráte, jaké jednotky pořídíte a kam je na herní plán postavíte v rámci půlminutové přípravy rychle odsýpajících kol. Po uplynutí časomíry se vaše sestava spojí se sestavou jednoho z protihráčů, proběhne bitva, obdržíte zkušenosti, nakoupíte nové jednotky, a tak pořád dokola. Během hry můžete sledovat, co se děje na deskách ostatních hráčů a trochu tak plánovat dopředu, i když nevíte, koho z nich vám hra nakonec přiřadí.
Za původní modifikací stojí čínské studio Drodo, které se spojilo s Valve a jednalo o možné spolupráci na plnohodnotné samostatné hře. Nicméně dohoda nakonec nedopadla z mnoha nespecifikovaných důvodů. Naštěstí nedošlo k nepříjemnému rozkmotření, jelikož budou oba týmy spolupracovat.
Drodo pracuje na vlastní hře Auto Chess pro čínský trh a pouze pro mobilní telefony, přičemž přijdou o licenci Doty. Společnost Valve jim pomůže s migrací uživatelských účtů z aktuální modifikace, zatímco sama vyvine oficiální samostatně stojící hru à la Dota Auto Chess, o které ale v tuhle chvíli nic neprozrazují, ani její skutečné jméno.
Nezbývá než doufat, že se studio poučilo z nemalých chyb napáchaných na Artifactu, který byl dobrý po herní stránce, ale zcela ho potopil podivný ekonomický model. Chtělo by to obnovit pošramocenou důvěru ve Valve, tak snad Dota Auto Chess nebude dalším zklamáním.