Návrat Valve na vývojářskou scénu se jednoduše nepovedl. Tvůrci udělali po herní stránce dobrou hru, ale učinili jiná, ve výsledku špatná rozhodnutí, která ji pohřbila. Valve přiznává, že u Artifactu zaznamenalo největší propast mezi očekáváním a skutečným přijetím hry ve své historii. Což není zas tak překvapivé.
Pravidelné updaty a nové edice byly samozřejmě v plánu, ale když tvůrci viděli, jak jim počet hráčů každým dnem rapidně klesá, správně se rozhodli soustředit vývoj jinam – na problémy zakořeněné pořádně hluboko.
zdroj: Archiv
„Věříme, že nyní musíme postupovat po velkých krocích, přehodnotit rozhodnutí, která jsme dříve učinili ohledně herního designu, ekonomického modelu, sociálního zážitku a dalších,“ píše se v oficiálním blogovém příspěvku.
Znamená to, že opět nastane dlouhé ticho, kdy do hry nepřibyde žádný menší update, ale po nějaké delší době můžete očekávat zásadnější změny v systémech hry. Free-to-play model se v tuto chvíli jeví jako logická cesta kupředu, ale možností je nepočítaně a musíme doufat, že Valve přijde s něčím pro hráče mnohem přívětivějším.