The Novelist bude vyprávět spoustu odlišných příběhů spisovatele Dana Kaplana, jeho ženy a jejich synka. Dan právě píše nejdůležitější román své kariéry a zároveň se snaží být tím nejlepším otcem a manželem. Právě balanc těchto rolí řeší centrální otázka celé hry, na kterou se svými činy pokusí odpovědět hráč v roli ducha: „lze dosáhnout vysněného cíle bez toho, aby tím trpěli lidé, které milujeme?“
Není obtížné si představit osobní rovinu hry. Při jejím vývoji si na podobnou otázku, jako spisovatel Dan, musel Kent jistě mnohokrát odpovídat. The Novelist se tím pádem stává jeho osobním manifestem, ale nechává hráče, aby s ním pracoval. V roli ducha bude hráč sledovat život rodiny, číst myšlenky a přání jejích členů, ale hlavně ovlivňovat rozhodnutí, která udělají, aniž by si všimli, že v nově obydleném domě nejsou sami.
Hráčovy volby ovlivní způsob, jakým se Dan postaví k práci, svému synkovi i manželce. Ovlivní jeho kariéru a tím i život celé rodiny. Při každé hře jinak, samozřejmě. Kent Hudson dává hráči do ruky možnost ovlivnit život jedné rodiny a zároveň se tak dozvědět něco o sobě, o tom, jak by se sám zachoval v řadě specifických situací.
The Novelist bude na hráče dělat smutné oči a lákat ho k sobě nejenom dynamicky se rozvíjejícím příběhem, ale i procedurálně generovanou hudbou a stealthovou hratelností při pohledu z první osoby. Takový je alespoň Kentův slib. Jestli ho naplní a The Novelist tedy nebude pouhým akademickým experimentem, nýbrž podnětnou hrou, to se uvidí letos v létě, kdy hra má vyjít. Už nyní si ji můžete se slevou předkoupit na homepage.