Veteráni Halo představují ambiciózní „koopetitivní“ akci Scavengers
zdroj: tisková zpráva

Veteráni Halo představují ambiciózní „koopetitivní“ akci Scavengers

14. 3. 2018 14:32 | Novinky | autor: Adam Homola |

Nestává se příliš často, aby vývojářům nestačily zavedené škatulky a zaváděli nová slova. Scavengers takovým případem ale je, a tak tu máme pojem „koopetitivní“. Alespoň tak popisují tvůrci z nového studia Midwinter Entertainment svoji prvotinu Scavengers. Ta má být intenzivním týmovým multiplayerem zasazeným do velkého, dynamického a žijícího světa plného hráčů i počítačem řízených nepřátel.

Jednotlivé týmy hráčů mají ve světě Scavengers soupeřit samy se sebou, ale především se stovkami počítačem ovládaných nepřátel, které má pohánět „vysoce sofistikovaná umělá inteligence“. AI nepřátelé budou navíc rozděleni do různých frakcí a mají využívat různé zbraně i modely chování.

Velká část hratelnosti Scavengers má prý stát na emergentních prvcích pramenících právě z vzájemné interakce hráčů s počítačem řízenými nepřáteli. Ti navíc nemají ve hře jen tak čekat na headshot, ale stát se součástí celého živoucího ekosystému. Jeho detaily už tvůrci neupřesnili a možná je ještě nějakou dobu neupřesní.

zdroj: Cinemart

Scavengers zní ambiciózně. Na hře ale nepracuje masivní tým čítající stovky lidí a teprve jsme dostali oznámení, tudíž na vydání, které zatím není nijak specifikované, si ještě počkáme. Každopádně víme, že se ve hře vžijeme do role mladého přeživšího v nepříliš vzdálené budoucnosti.

Hra vám představí svět v jakési nové době ledové, kdy je většina světa pod sněhem a ledem a zbývající formy života bojují v nehostinném prostředí o přežití. V takovém světě pak nebudete jen bojovat, ale dosyta si užijete i prozkoumávání, přežívání a chvíle, kdy se „nebude nic dít“ – a vy budete mít čas popadnout dech. O to intenzivnější pak mají být momenty, kdy vám půjde o život.

Scavengers zdroj: tisková zpráva

Ve hře nemá chybět ani sbírání surovin, ale třeba o případném craftingu tvůrci zatím mlčí, stejně jako o řadě dalších prvků, které ve Scavengers být můžou, ale nemusí. Chytřejší bychom měli být už relativně brzy. Tvůrci z Midwinter Games budou hru ukazovat příští týden na GDC, i když ani tam se asi nedočkáme plnohodnotného a detailního představení všech herních prvků.

Scavengers poběží na Unreal Engine s použitím cloudové platformy SpatialOS – právě z ní by měli tvůrci nejvíc těžit a s její pomocí zaplnit svět hromadou počítačem ovládaných nepřátel s onou „sofistikovanou AI“. Přes to všechno a přes účast veteránů v čele s Joshem Holmesem z 343 Industries nepůjde o novou masivní AAA hru ve stylu Destiny či Division, ale pouze o velkou a ambiciózní „střední“ hru.

Nejnovější články