Remake ROTT mají na starosti Dánové z Interceptoru (makají i na DN3D: Reloaded), používají při tom Unreal Engine 3 technologii a slibují zachovat bláznivý naturel původní hry v podobě level designu, zbraní, herních módů i levné metalové muziky.
Ve dvacítce singleplayerových úrovní budete poslouchat krásně trapné hlášky pětice hratelných agentů H.U.N.T. (High-Risk United Nations Taskforce), jak budou každý po svém, ale hlavně za doprovodu potoků kečupu, mastit nácky s pomocí ne zcela tradičních (Drunk missile) i tradičních (různé pistolky) zbraní, objevovat tajná místa v levelech, sbírat po mariovsku mince a nově také Steam achievementy
Nová verze ROTT vyjde na Steamu ještě před koncem roku a přinese i zmíněné ulítlé módy včetně psího, na který se velmi těším já i můj bígl. Zahrajete si také s kámoši v arkádovém multiplayeru, a když vás to přestane bavit, můžete díky integraci Steamworks a nástrojům pro tvorbu levelů stvořit a mezi ostatní hráče snadno rozdistribuovat vlastní kreace.
Tvůrci se sice chlubí znovunahráním původního soundtracku, ale nechají vás v návalu nostalgie zapnout i zvuky a hudbu původní. Škoda, že to nedotáhli tak daleko, že byste si mohli přepínat do původní verze i grafickou a herní stránku hry. Asi ten remake přeci jenom nebude zas tak přesný, aby to šlo. Ale vem to čert. Mrkněte na první video, která dokazuje slib o ještě větší krvavosti a novince v podobě možnosti odstřelovat náckům končetiny a kusy těl.
Já sám v této chvíli nevím, jak se k nové verzi ROTT postavit, protože kouzlo původní hry bylo pevně spjato s dobou, kdy vyšla. Zafunguje odvázaná hratelnost a nová grafika stejně, jako tehdy? Nejsem si jistý, ale mám chuť se o tom přesvědčit. Teď ještě podobně upravit Wolfenstein 3D a bude vymalováno.