V Mare hráč svým pohledem nepřímo ovládá mechanického ptáka BIRD, který prolétává v čase a prostoru ztraceném světě MARE, a zjevně se manipulací s objekty snaží pomáhat dívence při překonávání překážek.
Ničím neukotvený svět plný tajemství a pomoc malé dívence, to je přímá citace ICO. A stejné je to s audiovizuální stylizací světa, efekty počasí (větru) nebo pohybovými animacemi. Jako by se tvůrci z Visiontrick pokusili složit poctu ICO v podobě VR hry.
zdroj: Archiv
Člověk není daleko od nařčení tvůrců z vykrádání a imitace, ale neudělá to. Zaprvé už Visiontrick v případě první části Pavilion předvedli svůj talent. Zadruhé sice Mare inspiraci ICO nezastírá (i když o tom tvůrci přímo nehovoří), ale už jen podle záběrů disponuje vlastní, neokopírovanou atmosférou. Dát dohromady svět, navléci ho do výrazného kabátku a vytvořit v něm hratelnost způsobem, který působí koherentně, není jednoduché – toho prostým kopírováním nedosáhnete. Na to musíte mít talent a schopnosti.
Poněvadž se tvůrci kvůli vývoji a dokončení hry spojili přímo s Oculus VR, vyjde hra zatím jen pro Oculus Rift. Prý brzy, ale konkrétní termín tvůrci nezmiňují.