Vylepšená verze Divinity: Original Sin vyjde vedle PC i na konzolích
zdroj: tisková zpráva

Vylepšená verze Divinity: Original Sin vyjde vedle PC i na konzolích

15. 5. 2015 14:57 | Novinky | autor: Adam Homola |

Jedno z nejlepších RPGček minulého roku se vrátí ve výrazně upravené a snad i vylepšené podobě. Vývojáři ze studia Larian totiž oznámili svůj nový projekt, kterým je Divinity: Original Sin - Enhanced Edition. Vylepšená edice vyjde neznámo kdy na PC, SteamOS, Mac, Linux a nově i na PlayStation 4 a Xbox One a spíše než o definitivní edici by mělo jít o remake, který na původní hře nenechá nitku suchou. Tvůrci totiž sáhnou na všechno od uživatelského rozhraní až po příběh.

Všechny verze vylepšené edice nabídnou lokální kooperativní režim na jedné obrazovce, nově nadabované dialogy a dojde také na nový obsah - nové úkoly, nové bojové styly, nové lokace, změny craftovacího systému a přepracovaný příběh. Některé stávající questy předělají tvůrci úplně, jiné jen trochu upraví. Největší péči však věnují vývojáři zakončení hry, které má být prý předělané kompletně a hra má díky němu působit uceleným a kompletním dojmem.

Samozřejmostí je pak výrazně vylepšená grafika, zvukové efekty, podpora gamepadů i pro PC a vůbec spousta menších či větších úprav technického charakteru pod kapotou. Jak sami vidíte, nepůjde jen o velký patch, ale opravdu téměř o remake. Z tohoto důvodu se s Divinity: Original Sin - Enhanced Edition pojí jedna velká novinka. Všechny výše zmíněné libůstky se vám do původní hry nedopatchují. Vylepšená edice se bude prodávat zvlášť a nebude s původní hrou nijak provázaná.

Divinity: Original Sin - Enhanced Edition zdroj: tisková zpráva

Bohužel to znamená i vzájemnou nekompatibilitu uložených pozic, které si z původní hry do Enhanced Edition prostě nepřetáhnete. To ale dává v případě přepisování příběhu a kompletně předělaného konce hry smysl. Navázat starou uloženou pozici z poloviny hry na nový příběh s jinými questy by asi moc nešlo. Příjemné ale pro změnu je, že pokud Divinity: Original Sin vlastníte, dostanete Enhanced Edition automaticky zadarmo. Jednoduše se vám jednoho dne objeví ve vaší Steam knihovně nová hra.

Larian Divinity: Original Sin - Enhanced Edition od počátku navrhují tak, aby byla hra plně optimalizovaná pro DirectX 11. Bez grafických karet s hardwarovou podporou DX11 a 64 bitových operačních systémů si tedy vylepšenou edici nezahrajete. Smutnit ale nemusíte, původní hra ze Steamu rozhodně nemizí, takže si ji klidně můžete koupit a vesele ji hrát i na starším hardwaru. Datum vydání zatím neznají ani Lariani, ale mají se objevit na letošní E3 s tím, že další informace se dozvíme v nadcházejících měsících. Dříve jak na podzim nebo ke konci roku bych tedy s Enhanced Edition spíše nepočítal.

O vydání Divinity: Original Sin - Enhanced Edition na PlayStation 4 a Xbox One se postará francouzský vydavatel Focus Home. Šéf Larianu Swen Vincke na svém osobním blogu dopodrobna vysvětlil, proč se tvůrci rozhodli pro vydavatele, když mají hru zafinancovanou od hráčů a z prodejů původní hry. Inu, je to prosté - krabice. Podle Vinckeho zdrojů se na prodeji konzolových her podílí krabicový trh pořád nějakými 60 - 70 procenty. A i když tohle numero pořád padá, bude třeba i za rok krabicový trh stále velmi důležitý. Jenže vydat si hru v krabici není žádná sranda po organizační, ani po finanční stránce.

zdroj: Archiv

Vincke prozradil, že náklady na uvedení hry do obchodů mohou dosáhnout až 8 eur na jeden kus. Kdyby tak chtěli Lariani poslat na pulty třeba milion kusů vylepšené verze hry, museli by do distribuce vrazit cca 8 milionů eur, které nemají. A to Vincke nemluví o marketingu, který je nezbytný, a o týmu lidí, kteří se budou o celou krabicovou distribuci starat. A tady vstupuje do hry Focus, který se Larianům přesně o tyhle věci postará a vylepšenou verzi hry na konzolích vydá.

S Focusem se Lariani znají už roky, vydavatel jim ostatně poslal v minulosti na trh i některé jejich hry. I když prý měl Vincke nějaké nabídky od velkých vydavatelů, sáhnul po osvědčených lidech z Focusu. Ti jsou prý navíc sami fanoušky Divinity: Original Sin a nemuseli by tedy k vydání hry přistupovat jen jako k další položce v excelové tabulce. A protože se Vinckemu jen těžko nevěří, budeme mu věřit i tentokrát. Stejně jako v případě tvrzení, že nápad na vylepšenou edici vzešel vlastně z komunity a nestál za ním byznysový důvod.

Tvůrci prý po vydání pročítali fóra jako diví, a i když se hra drtivé většině hráčů líbila a všude si odnášela maximální nebo skoro maximální hodnocení, bez problémů nebyla. Menších chyb, nedostatků a nedodělků je v Divinity: Original Sin docela dost a vývojáři si jich po vydání začali všímat. Podnětů a připomínek ale přicházelo od hráčů tolik, že se všechno dopatchovat nedalo. Proto padlo rozhodnut udělat Enhanced Edition.

zdroj: Archiv

Všechno, co se Lariani při vývoji Divinity: Original Sin - Enhanced Edition naučí, chtějí rovněž zúročit při práci na budoucích projektech. Podpora pro Linux, pro gamepady, zkušenosti s vývojem na PlayStation 4 a Xbox One, různá vylepšení enginu... Pokud by příští hra Larianu měla vyjít vedle PC i na konzolích a měla by mít kooperativní režim a podporu pro gamepady, už to nebudou muset vývojáři řešit. Všechno budou mít připravené právě díky vývoji vylepšené edice Original Sin.

Swen Vincke také potvrdil, že Divinity: Original Sin - Enhanced Edition není jedním ze dvou připravovaných projektů, o kterých už dříve hovořil. Jde o třetí projekt studia. Vedle tohoto "remaku" totiž Lariani pořád pracují na dvou velkých RPG hrách. Dokud ale nevyjde vylepšená verze Original Sin, nejspíš o nich asi nic neuslyšíme.

Nejnovější články