Vývoj Titanu je zpátky na začátku, Blizzard spustí onlineovku nejdříve v 2016
zdroj: tisková zpráva

Vývoj Titanu je zpátky na začátku, Blizzard spustí onlineovku nejdříve v 2016

29. 5. 2013 11:18 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Počet hráčů World of Warcraft je pořád úctyhodný. Přes osm milionů platících uživatelů je dost na to, aby to plnilo kasičku Activision-Blizzard každé čtvrtletí až po víko. Určitě jste si ale všimli, že čím dál častěji a více hráči WoWka fluktuují k jiným hrám, a ne všichni se pak vrací. Nástup free to play her udělal své a co si budeme povídat, WoWko už také běží dost dlouho na to, aby hráče unavilo. Od toho tu je (má být; měl být) ovšem Titan, doposud neoznámený MMO projekt Blizzardu, o němž první oficiální zmínka zazněla v roce 2011, a dle posledních informací mělo ke spuštění dojít někdy na konci příštího roku. Leč nestane se tak, zřejmě.

Podle zdrojů VentureBeat a Gamasutry (a na konto vyjádření Blizzardu) byl vývoj projektu Titan takzvaně restartován, čili hozen zpět na začátek a lze říci, že začne znovu. Z aktuálních 100 vývojářů, co na hře pracovali, jich zůstalo pouze 30. Celých 70 vývojářů bylo z vývoje Titanu převeleno na jiné projekty v rámci Blizzardu, a pokud jde o hypotetický termín spuštění Titanu, posunul se z roku 2014 na rok 2016 nejdříve.

Vzhledem k tomu, jak Blizzard dlouhá léta funguje, vlastně není tento krok ani výjimečný, ani překvapivý. Kompletní restart, dokonce několikanásobný, potkal vlastně každý velký projekt od Blizzardu, takové třetí Diablo by o tom mohlo vyprávět hodiny a hodiny. A potvrzuje to i oficiální reakce z úst Sharon Damron, mluvčí Blizzardu:

"Vždycky jsme používali vývojový postup, během něhož se hodně zkouší různé varianty a naše neoznámené MMO není výjimkou. Dostali jsme se do bodu, kdy je na hře nutné udělat velké změny v oblasti designu i technologie. Jen jsme této příležitosti využili a přesunuli část našich zdrojů na jiné projekty, zatímco hlavní tým přizpůsobí naše nástroje a technologie změnám, které je třeba udělat. Berte v potaz, že jsme ohledně MMO neoznámili žádné termíny."

Titan, navzdory tomu, že nikdy nebyl oznámen ani odhalen, což se poslední roky čekalo de facto na každém nadcházejícím BlizzConu, měl při pohledu zvenčí jiný statut, než ostatní hry Blizzardu. Byl to projekt, který měl Blizzard přenést ze století páry do století elektřiny, když bych chtěl najít adekvátní přirovnání k přerodu segmentu online her z tradičních, měsíčně placených MMO titulů, na free to play model.

Jinak řečeno, mělo se za to, že Titan musí přijít co nejdříve, dokud WoWko ještě pořád generuje dostačující tržby. Než na to letitá onlineovka přestane stačit, proteče českými hrdly ještě spousta hektolitrů piva. Přesto aktuální zvěsti o vývoji Titanu nebudí přílišnou důvěru. Vyvolává to otázky, nač se tedy Blizzard bude v nejbližších letech soustředit. Samozřejmě je tu třetí část StarCraft II, ale to nestačí, Blizzard potřebuje ještě větší generátor peněz a popularity. Že by tento nelehký úkol měla na svá bedra vzít Blizzard All-Stars? Rád se nechám zasvětit a poučit, pokud je někdo z vás expertem na Blizzard a jeho hry.

Nejnovější články