Tvůrcem hry je Elliot Mahan, který se stará o vše kromě audiovizuální stránky (na tu má tři další pomocníky). Sám tvoří hry již deset let, ale jeho komerční prvotina vyšla teprve loni. Nesla název The Tenth Line, a přestože nešlo o prodejní trhák, pár tisíc prodaných kusů po 10 dolarech stačí jedinému vývojáři ze studia Sungazer Software na pár let života bez starostí. Pár let, během kterých se pokusí dodat svůj další kousek – Eden’s Last Sunrise.
Když to řeknu hodně ošklivě, jedná se o ničím neobvyklé taktické RPG. Máte skupinku čtyř hrdinů, kteří putují světem, plní úkoly, vylepšují sebe i své zbraně, větví příběh… Vlastní souboje jsou pak klasicky tahové, kdy se jednotlivé postavy střídají v daném pořadí, hýbou se po rozčtverečkovaném plánu, využívají své akční body k útoku a obraně a snaží se takticky sejmout soupeře.
Soubojový systém si ostatně sami vyzkoušejte v uveřejněné demoverzi. Já jsem si ho zkusil a je z něj patrné, že tvůrce čeká ještě spousta práce. Už teď to na pohled vypadá hezky, ale meníčka jednotlivých schopností postav nejsou moc přehledná. Ale jako demonstrace a důkaz, že hra skutečně existuje, to postačí bohatě. Potenciál Eden’s Last Sunrise rozhodně nechybí.
Tvůrce dokonce připravil časovou osu vývoje. Prví tři měsíce po kampani by se měl věnovat dokončení souboje a jeho implementaci, další dva měsíce se budou týkat interakcí mimo boj, pak následuje rok až rok a půl tvorby vlastní hry (scény, cutscény, dialogy…), následované několika měsíci dolaďování, a vše by mělo šťastně skončit v prosinci roku 2019 vydáním hry.
To vše pouze v případě, že se v kampani na Kickstarteru podaří vybrat alespoň 25 tisíc dolarů. Teď, po pár dnech (27 zbývá), se částka pohybuje kolem dvou tisíc. To nezní tolik lichotivě, ale když vezmete v úvahu, že vás hra vyjde na pouhých 12-15 dolarů, vybrat 25 tisíc lusknutím prstu úplně nejde. Co se bude dít, pokud se částka nevybere, nechce vědět ani sám autor. Hru pak zatím chystá na Steam a PlayStation 4.