Gunsmith mi svou hratelností připomíná hru z úplně opačného tematického spektra – Big Pharma, ve které vyrábíte léčiva. Obě hry totiž staví na pásové výrobě a přeměně materiálů ve zpeněžitelný produkt (z tohoto důvodu se vyhýbám srovnání s perfektním Factoriem). V Gunsmith každopádně začínáte mírumilovně výrobou těžkých bot, maskáčových kalhot a průstřelných vest. Ne, to není překlep, vláda vám totiž nedovolí víc, dokud si neuděláte důvěryhodné jméno.
Jakmile získáte stálé zákazníky, dostanete se k výrobě zbraní, munice i výbušnin. Bude jen na vás, zda zůstanete v mezích zákona. Vidina blyštivých diamantů jako odměny za nelegální zboží je velmi lákavá, ale problémy spojené s přepravou takového zboží možná nestojí za to riziko. Ale jak chcete vy.
zdroj: Archiv
Předběžný přístup hry již nabízí spoustu základních kamenů hratelnosti. Samozřejmě si vyzkoušíte vlastní výrobu, rozjedete výzkum, nakoupíte suroviny na světovém trhu za tu nejlepší cenu a pokusíte se udržet spotřebu elektřiny, vody a plynu v únosných mezích. Naštěstí vás tím vším provede tutoriál.
Plná hra pak snad nejpozději za rok nabídne mnohem víc obsahu po stránce výrobní linky a příběhu. Pokud chcete indie vývojáře podpořit a zároveň si vyzkoušet ranou verzi hry, zamiřte na Steam a obětujte jim svých 17,50 eur. Cena se v den plného vydání změní, ale ještě není jisté, jestli půjde nahoru, nebo dolů. Prý záleží na vás, hráčích.