Dva švédští vývojáři z indie studia Idyl popisují svou prvotinu jako mix Banished a The Sims. To je docela neobvyklá kombinace. Mechanismy Banished jsou při tom vidět prakticky okamžitě. Začínáte na zelené louce (takové nehezké zelené), kterou postupem času zastavíte budovami vikinské vesnice.
Vaši zatím věrní sluhové kácí stromy pro dřevěná obydlí, sázejí zeleninu na polích pro obživu, těží kamení, loví zvěř atd. Do této chvíle se vše tváří docela standardně, a kromě zasazení a stylizace (která mě tedy nijak neuchvátila) se vážně jedná o Banished v hodně rané fázi vývoje. Ale tvůrci netouží po čisté kopírce survival strategie, takže pracují i na zajímavém sociálním prvku.
Vaši Vikingové nemají být jen tupou bandou AI, která slepě plní svou denní rutinu. Tedy, vesměs se tomu nevyhnou, ale každý člen vaší vesnice má být unikátní po povahové stránce. Cílem autorů je dosáhnout citelného spojení mezi hráčem, jeho poddanými a tím, co nakonec vytvoří. Takže se postupně seznámíte s každým jednotlivým Vikingem a poznáte jeho osobnost.
Někdo může být naprostý kliďas, někdo absolutní blázen, další třeba nihilista a jiný představuje čiré zlo. Holt se s nimi musíte naučit žít. Mind the Vikings je momentálně v Early Accessu na Steamu a pro jistotu opakuji: ve velmi rané fázi vývoje. Kromě bugů jsou implementovány jen základní mechanismy stavby vesnice a přežívání, ale časem se počítá se zvířaty, řekami, s možností plavit se do jiných vesnic a obchodovat s nimi nebo ještě lépe – plenit je. Jste přeci Vikingové. Tvůrci by hru rádi dokončili do podzimu, ale mají před sebou ještě pořádný kus práce.