Ealdorlight se svým jádrem řadí mezi klasická izometrická RPG s tahovým soubojem, ale spoustu věcí dělá neotřelým způsobem. Předně jde o náhodné generování. To se však netýká uspořádání krajiny nebo dungeonů, ale historie jednotlivých postav, zbraní a zbroje. Více informací o fungování světa v Ealdorlight se dozvíte v našem preview.
Protože to s kampaní nevypadá úplně růžově, vypouštějí autoři malé demo z pre-alfa fáze hry, které se soustředí pouze na mechanismus boje. V malé vesnické „aréně“ si můžete naklikat libovolný počet spojenců a protivníků a rovnou se pustit do správné vesnické sekanice.
Jak jsme psali v preview, soubojový systém není založen na klasickém udílení zranění v podobě bodů, ale na fyziologii jednotlivých postav. Umřete proto až ve chvíli, kdy vám někdo usekne hlavu, probodne srdce nebo až v průběhu kol podlehnete bodným či sečným zraněním nebo jednoduše vykrvácíte.
Hra klade důraz na váhu a rychlost zbraně versus zasažené oblasti. Byť je tahová, vzájemné souboje probíhají simultánně. Proto se musíte dobře rozhodnout, zda provedete útok nebo se pokusíte vykrýt ten soupeřův. Při útočení se můžete rozhodnout mlátit zbraní nebo kopat a vždy můžete určit, zda cílíte soupeřovu hlavu, tělo nebo nohy.
Je třeba si uvědomit, že se jedná o velice raný produkt s opravdu velkou spoustou chyb a vůbec nic z toho, co v demu uvidíte, se nemusí ve výsledné hře objevit. Ostatně, budoucnost hry je stále nejistá. Demo si můžete stáhnout z kickstarterové stránky.