Wii U bude mít GamePad, Pro Controller a spoustu funkcí
zdroj: tisková zpráva

Wii U bude mít GamePad, Pro Controller a spoustu funkcí

4. 6. 2012 0:53 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Prapodivný krok se rozhodlo udělat Nintendo a ještě před svou úterní tiskovou konferencí dnes o půlnoci vydalo video (můžete si jej prohlédnout zde), kde se Satoru Iwata rozpovídal o Wii U a hlavně jeho ovladači, který loni všechny tak zmátl.

Snad aby zase všichni při tiskovce nedumali nad tím, co je konzole a co ovladač. Každopádně, ovladač má nyní oficiální název – Wii U GamePad.


Design tohoto GamePadu doznal změn. Pohyblivé pseudoanalogy nahradily analogy klasické, jak je známe z třeba z ovladače X360 včetně funkce stisku páčky jako tlačítka. Stejně tak rozložení tlačítek se stalo trochu ergonomičtějším. Ovladač bude mít čtečku NFC zařízení (o tom váce  asi v úterý) a samostatný set tlačítek pro dálkové ovládání konzole, ale i vaší televize. Jak už víme z loňska, GamePad má pohybový a gyro senzor a dotykovou obrazovku.

Nutno říci, že při demonstraci hraní v nepříliš vtipném videu vypadal celý GamePad pekelně nešikovně na ovládání čehokoliv akčního. Vypadá příliš velký a mohutný na to, aby někdo dokázal ovládat třeba FPS a celý systém připomíná spíše placatou cihlu, na níž někdo přimontoval analogy a obrazovku. Asi i proto k Wii U bude možnost zakoupit úplně klasický herní gamepad, který se jmenuje Wii U Pro Controller a jak vidíte z přiloženého obrázku, hodně evokuje právě ergonomií ovladač X360, ovšem s analogy v jedné horizontální linii. Je to ale dobrá zpráva, protože klasický gamepad umožní plné zapojení do multiplatformních titulů a potvrzuje tak, že se Wii U bude snažit přiblížit i mainstreamu. Což Wii U potřebuje, tedy mít vlastní základnu her, které využijí specifika GamePadu, i možnost využívat multiplatformní tituly a vytvářet tak tvrdou a relevantní konkurenci konzolím od Sony a Microsoftu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Design samotného GamePad ovladače je ale snadno odůvodnitelný. Celou prezentací se táhl jako červená nit důraz na sociální sítě, propojení, komunikaci. Skoro se až zdá, že je Nintendo frustrované tím, že by někdo hrál doma hry a někomu o tom neříkal, pokud možno i celé rodině. Celkem působivě vypadalo použití GamePadu jako webkamery pro videohovor, kdy se vám protějšek promítá na display GamePadu i TV. Jednoduše, musí být nepohodlný pro ovládání, protože má velký display a tunu bonusových funkcí, které z něj dělají hybrid mezi handheldem, tabletem a gamepadem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nicméně jedním z klíčových prvků, které mají Wii U definovat bude takzvaný MiiVerse, mohutná sociální platforma, která se vám nastartuje už při spuštění konzole. Zde se vám ukáže zástup „mii“ (tedy avatarů, které Nintendo už představilo), rozdělených podle toho, jestli jsou to vaši přátelé, zda jste s nimi někdy hráli či zrovna hrají to, co máte na konzoli. Komunikovat pomocí textu a asi i videa půjde kdykoliv, hru stačí zapauzovat. Jako užitečné se zdálo být využití pro vyřešení záseku ve hře, nicméně důraz na socializaci opět hrál prim. Pomocí GamePadu a MiiVerse půjde i vytvářet a sdílet screenshoty z her. MiiVerse bude časem přístupný i skrze všechny přístroje od Nintenda, PC a mobily, ale ještě si prý budeme muset počkat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V GamePadu bude i zabudovaný browser, jehož momentální obsah půjde opět sdílet, třeba tím, že jej hodíte na televizi jedním pohybem prstu. Momentálně mne napadá spousta kanadských žertíků, což asi není přesně to, co Iwata-san zamýšlel. Nicméně ano, výhody pro domácí surfování tu jsou, odpadnou asi situace typu "podívej na tohle - tak mi sem natoč notebook", prostě daný obsah promítnete na TV. Není to zlomové, ale může to být šikovné. Propojení celého Miiverse bude mít na starosti Nintendo Network, která bude asi i nabízet obsah pro Wii U.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co se týče samotné konzole, na její specifika a informace o hrách a datu vydání si musíme počkat na úterní konferenci, která bude taktéž primárně o Wii U. Spoustu uvedených informací jsme slyšeli i loni – kupříkladu využití pro asynchronní hraní, kdy na displayi ovladače vidíte něco jiného než na TV a můžete interreagovat a nebo můžete vypnout TV a hrát jen na displayi GamePadu – přenos obrazu by měl být okamžitý, bez lagu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Celkově je dojem z této prezentace-neprezentace spíše rozpačitý. Důraz na propojení a sociální konektivitu byl na můj osobní vkus až příliš velký a bez širších hardwarových specifik musíme stejně čekat až na velkou tiskovku. Opravdu celý záznam působil dojmem, jako by chtělo mít Nintendo jistotu, že v úterý budou všichni vědět, co je konzole, co je ovladač a co je ten nový, černý ovladač. Takže se těšme hlavně na úterek a demonstraci toho, jaké hry se na Wii U objeví, protože to je pro nás asi přecijen důležitější.

Nejnovější články