World of Tanks 1.0 nabídne novou grafiku i hudbu, předělané mapy a lepší optimalizaci
zdroj: tisková zpráva

World of Tanks 1.0 nabídne novou grafiku i hudbu, předělané mapy a lepší optimalizaci

2. 1. 2018 17:17 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Po více než sedmi letech od spuštění hry se tvůrci World of Tanks z Wargamingu pustí do nového dobrodružství. V březnu 2018 vydají verzi 1.0, která přinese zásadní změny a vylepšení. Hráči WoT se mohou připravit na nový engine, grafické zpracování a efekty, dynamický hudební doprovod na řadě map, vylepšenou optimalizaci běhu celé hry i s novou grafikou a 25 nových verzí map, které budou nejenom hezčí a realističtější, ale hlavně by měly být zábavnější na hraní.

Kouzlo nového enginu

World of Tanks 1.0 změní audiovizuálně hru po všech směrech. Postará se o to interně vyvinutý grafický engine Core, na kterém tvůrci pracovali posledních několik let. „Původně to vzniklo jako čistě zájmová iniciativa vývojářů, ze které se stal následně skutečný projekt,“ vysvětluje šéf vývoje World of Tanks Miloš Jeřábek.

Co konkrétně celá tato snaha přinese? Zbrusu nový systém nasvícení, nově zpracovaný terén včetně efektů při interakci vozidel s ním. Zničitelné objekty, realistické chování stromů, keřů a jiné flóry při interakci s vozidly. Realisticky zpracovanou vodu. Nové post-process efekty. A v neposlední řadě realisticky zpracované nebe. A protože všechno výše uvedené jsou novinky, které je třeba vidět, a ne si o nich jenom číst, podívejte se na video, které názorně předvádí rozdíl mezi aktuálním a budoucím vzhledem WoT.

zdroj: Archiv

Podle Miloše Jeřábka: „Verze 1.0 zásadně mění hru. Přestože její jádro zůstává stejné, použití nového grafického enginu povede k dosažení mnohem vyšší kvality obrazu celkově, nejde jenom o zvýšení rozlišení. Půjde o opravdu zásadní rozdíl oproti hře, jak ji znáte nyní.“

Na prvním místě jsou mapy

Nový grafický engine je ale jedna věc, samotný vzhled map a jejich design je věc druhá. Tvůrci z Wargaming naznali, že celá řada map sice funguje, ale hraní na nich není buď tak zábavné, jak by být mělo, nebo o těchto mapách tvůrci vědí, že nejsou správně vybalancované. Jednou z nich je i plzeňská mapa, k těm dalším patří mapy Fisherman’s Bay, Ruinberg, Erlenberg, Steppes a Kharkov, které čekají různé opravy a vylepšení. Třeba přepracování fronty na Fisherman’s Bay nebo předělání prostřední části na mapě Erlenberg.

Všech 25 map získá realisticky zpracovaný terén, viditelnou krajinu mimo oblast, kde lze bojovat, fotorealisticky zpracované nebe nad bojištěm a spoustu nového porostu, jež působí unikátně, reaguje vzhledem na aktuální sezónu (zima, léto apod.) a dodává každé mapě na unikátnosti. Atmosféru na bojišti by měl výrazně podpořit i nový systém nasvícení, řada nových efektů (chromatická aberace, bloom, boží paprsky) nebo přidání celé řady zničitelných objektů díky Havok Destruction Technology. I když půjde spíše jen o vizuální efekt než prvek, který by ovlivňoval hratelnost na mapách.

...a nová hudba

Výrazně by s na odlišné atmosféře soubojů na jednotlivých mapách měla projevit implementace nové hudby, o které jsme částečně psali v rozhovoru Akirou Jamaokou o World of Tanks Music 2.0. Ve zkratce se tvůrci z Wargaminu spojili s více než 40 hudebníky z celého světa, aby na mapách z různých částí světa zněla autentická lokální hudba, potažmo hudební motivy.

Na mapě Lost City tak uslyšíte tradiční instrumenty kazašských hudebníků, na mapách Sand River, Airfield a El Halluf zase uslyšíte motivy arabské a v Mountain Pass na vás čeká gregoriánské chóry. Měl by to být pouze začátek – unikátní hudební motivy pro jednotlivé mapy nebo sety map by měly být součástí dalších updatů po vydání 1.0.

zdroj: Archiv

Optimalizace

S příslibem výrazně vylepšené grafiky a všech dalších novinek se samozřejmě nabízí otázka, jak to bude s nároky na výkon? Jak hra poběží na středně a méně výkonných počítačích, kde třeba doposud fungovala? Právě nad optimalizací nejenom nového, ale veškerého obsahu a funkcí tvůrci strávili spoustu času, jinak už by vlastně verze 1.0 mohla vyjít. Chtěli však zajistit, že hra bude vypadat lépe, ale poběží i na středně a méně výkonných strojích.

Postarat by se o to měla virtuální textura, která zajistí realistický povrch bez potřeby výkonu navíc. Technologie adaptivních stínových map šetří speciálními výpočtu zátěž procesoru i grafické karty kvůli stínům, což platí i o zpracování odrazů.

zdroj: Archiv

Pokud si nejste jistí, jak vám World of Tanks po nainstalování verze 1.0 poběží, vyzkoušejte demo aplikaci World of Tanks enCore. Alespoň uvidíte na vlastní oči, co vás v upravených mapách čeká, a můžete si zároveň vyzkoušet, jak různá nastavení kvality grafiky je kompatibilní s vaším strojem. 

World of Tanks 1.0 bude dostupná v březnu tohoto roku.

Nejnovější články