Xenonauts 2 přenesou  boj s mimozemšťany do éry Studené války
zdroj: tisková zpráva

Xenonauts 2 přenesou boj s mimozemšťany do éry Studené války

4. 2. 2016 14:14 | Novinky | autor: Jakub Kovář |

Ku příležitosti zítřejšího vydání XCOM 2 oznámili autoři ze studia Goldhawk Interactive pokračování svého pohledu na válku s mimozemšťany – Xenonauts. Původní díl sice působil příjemně staromilsky a odnesl si z naší recenze sedmičku, nicméně šlo vyloženě o titul pro pamětníky, který měl spoustu chyb. Dodnes mě straší délka tahů nepřátel i neustálé opakování map. Autoři se však dušují, že v novém díle chyby opraví a přinesou do taktického tahového boje s mimozemskou hrozbou svěží vítr v podobě zasazení do éry Studené války.

Už z toho lze odvodit, že na události původní hry nebude pokračování navazovat, takže si znovu budete muset projít úvodním bojem se základními „lidskými“ zbraněmi proti mnohem lépe vybavenému nepříteli. Což už v minulém dílu byla zábava. Tentokrát nicméně autoři chtějí implementovat košatější vývojový strom a dát vám mnohem více strategických možností, aby právě ve strategické fázi nebyla Xenonauts 2 lineární, jako její první díl.

Celkového vylepšení se dočká i herní engine, jelikož autoři zahazují svůj vlastní použitý v minulém díle a přecházejí na Unity3D, což jim sice přidá práci a budou se muset poprat s trochu jiným programováním, ale na druhou stranu přinese údajně mnohem lepší grafiku, méně bugů, podporu modů, možnost zničitelných překážek atd. Úprav se díky tomu dočkají samozřejmě i mimozemšťani, u nichž se můžeme těšit na nové druhy a vylepšení jejich umělé inteligence, jež půjde ruku v ruce se speciálními schopnostmi. Šmejd z vesmíru by se měl údajně přizpůsobovat i vámi využívané taktice a technologiím, takže by měli nepřátelé pořád představovat nebezpečí a ne jen rutinní cíl.

Věrnost originálu a konečně i více vlastní invence

Z hlediska soubojového systému potom autoři zachovají tahovou formu hry a přidělování tzv. časových jednotek. Časové jednotky využijete k pohybu, kleknutí a střelbě podle vlastního uvážení a ceny každé operace. Aspoň v tomto případě autoři zůstávají věrní původnímu XCOM z roku 1994, přestože si i v oznámení sypou popel na hlavu za chyby a nedostatky prvního dílu Xenonauts a za vinu to kladou jednak nedostatku zkušeností a peněz na vývoj, tak i přílišné snaze o zachování všech mechanismů původního XCOM.

Druhý díl má být mnohem inovativnější než ten původní a má hru vylepšit a v mnohém rozšířit. Jako jeden z příkladů pak autoři uvádějí vzdušné souboje s UFO, kde původní minihru redesignovali, aby tentokrát šlo o tahový souboj a aby létání zahrnovalo velké množství letounů. Celek by díky tomu měl působit mnohem taktičtěji. Osobně jsem zvědavý, jak se zrovna s tímto problémem poperou, protože letecké souboje už v první Xenonauts působily velmi dobře.

Na závěr oznámení tvůrci děkují hlavně komunitě, která se už při vývoji prvního dílu ukázala jako klíčový pilíř vývoje. Své fanoušky chtějí zapojit i do vývoje pokračování a před vydáním hry bude k dispozici za zvýhodněnou cenu i early access. Zároveň ale varují, že jej nevydají tak brzy, jak v případě prvního dílu, protože od early accessu se v dnešní době očekává již mnohem víc. Další informace a první obrázky máme čekat až s plnohodnotným oznámením vývoje hry, které by mělo přijít v následujících týdnech až měsících. Prozatímní datum vydání je stanoveno na rok 2017.

Nejnovější články