Klíčovou prioritou kampaně, která vyjde zdarma pro majitele obou her pár týdnů po vydání dvojky, je vyvážení všemožných frakcí a legendárních lordů, a rozhodně nejde o jednoduchý úkol. Legendárních lordů se v Mortal Empires vyskytne dohromady 35, ve 25 startovních pozicích. Do toho musíte připočítat spousty frakcí ovládaných umělou inteligencí a výraznou asymetrii jednotlivých ras a vyjde vám, že kdyby tvůrci prostě bezmyšlenkovitě zkombinovali všechno, co dosud vytvořili, nejspíš by z toho mohl být dost nepřehledný a nevybalancovaný mišmaš.
Místo toho tedy došlo k předělání regionů i sídlišť, ovšem podezření, že kampaň nebude patřičně megalomanská, je liché. V Mortal Empires bude všeho přibližně dvakrát tolik oproti prvnímu dílu – 295 měst oproti původním 142, 117 frakcí namísto 66 z jedničky. K tomu ještě všechny mechanické výdobytky z TW: Warhammer II včetně ruin, nezávislých armád, pokladů, mořských střetnutí atd. Boj o Vortex ovšem zmizí – vaším jediným cílem bude vojenskou silou eliminovat všechny své nepřátele a dobýt co největší území.
Hráči však musí počítat s jedním dost nepříjemným omezením. Vzhledem k ohromnému měřítku kampaně je nevyhnutelné, že čekání na tahy umělé inteligence bude výrazně delší, než jste zvyklí. Tenhle problém byl dost jasně viditelný například už v základní kampani Total War: Rome II, a tady bude nejspíš ještě výraznější, přestože v Creative Assembly prý dělají všechno pro to, aby problematické čekání co nejvíc zkrátili.
Nebudou to ovšem mít jednoduché, zvlášť když v dohledné době po vydání seznam frakcí rozšíří ještě Norsca, která se z časových důvodů do úvodní verze nevejde. A další kolečka do složitého soukolí přidají placená i neplacená DLC pro TW: Warhammer II, tak uvidíme, jestli se náhodou místo ještěrek a krys na scénu nedostaví želvičky a šneci.
zdroj: Archiv
Na úplný konec jsem si schoval lepší zprávu, která zaručeně potěší spoustu warhammerovských fandů, co mají v lásce pouštní pyramidy a mocichtivé mumie. Budu přímo citovat oficiální slovo, protože by byla škoda tak pěkně sugestivně napsané vyjádření parafrázovat: „Na závěr ještě něco ke jménu. Víme, že ne všechna impéria a postavy v Mortal Empires jsou v tom nejzákladnějším smyslu smrtelná. Ale v porovnání s tím, co se probouzí ze spánku daleko za obzorem…“
Takže: Tomb Kings potvrzeni.