Zaklínačský Gwent plánuje obří změny a odkládá kampaň na podzim
zdroj: tisková zpráva

Zaklínačský Gwent plánuje obří změny a odkládá kampaň na podzim

16. 4. 2018 11:39 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Je cosi shnilého ve státě temerském. Zaklínačský karetní spin-off Gwent se podle všeho nevyvíjí úplně podle představ komunity ani autorů, a tak je potřeba s tím něco udělat. To něco bude projekt zvaný Gwent Homecoming. Studio CD Projekt RED tak označuje svou novou půlroční snahu o kompletní překopání hry a následné vydání plné verze, a to včetně dlouho očekávané a odkládané singleplayerové kampaně Thronebreaker.

CEO Marcin Iwiński vysvětluje: „Neuvědomili jsme si, že se začínáme postupně vzdalovat naší původní vizi samostatného gwintu. Zatímco jsme bojovali s každodenní realitou pravidelných updatů a dodatečného obsahu, ztratili jsme ze zřetele to, díky čemu byla hra unikátní a zábavná. (…) V naší společnosti jsme nikdy neakceptovali, že je něco ‚dostačující‘. Vždycky jsme riskovali a dělali odvážná rozhodnutí, o kterých jsme věřili, že povedou k lepší hře. A, uhodli jste, jedno takové jsme udělali právě teď.“

Během následujících šesti měsíců můžou hráči počítat pouze se dvěma velkými updaty a budou se tak muset obrnit trpělivostí, než uvidí opravdové změny. Ale pak to budou změny s velkým Z. Překopán by měl být například typický systém tří řad, kam hráči vkládají své karty. Jednotlivé řady by měly dostat své vlastní výhody, a dokonce se uvažuje nad tím, že jedna bude úplně vyškrtnuta a zbydou jen dvě.

zdroj: Archiv

Autoři se celkem pochopitelně chtějí věnovat i skutečnosti, že momentálně je pro hráče velkou výhodou nezačínat. Kdo hraje jako druhý, má okamžitě navrch, což je tak trochu k vzteku pro protistranu a podkopává to nohy snaze udělat z Gwentu seriózní e-sport. A když už jsme u serióznosti – změnit by se měl i umělecký styl. Chystá se temnější vyznění více odpovídající zaklínačskému světu namísto vtipných, tlustých trollů, kteří jsou momentálně takovými velvyslanci celé hry.

Katovská sekyra prý dopadne i na RNG. Zatímco Hearthstone se naprosto vyžívá v co největším počtu náhodných efektů, díky nimž na bojišti vládne neustálý vtipný chaos a nikdy nevíte, kdy vám pomůže nebo vás zničí nepředvídatelný hod kostkou, Gwent by takový v jádru být neměl. Chce se soustředit spíš na skill a hardcore hráče než na tu nejširší veřejnost, čemuž ostatně odpovídá i zmiňovaný grafický redesign.

Změn se dočká i hráčská progrese, a pak je tu samozřejmě ještě tolik žádaná kampaň. Tolik žádaná minimálně mnou, protože výprava královny Meve je přesně ten impuls, který potřebuju, abych se odpoutal od Magic: The Gathering Arena a opět se vydal karbanit do Severních království. Ačkoli je půlrok dost dlouhá doba, rád si počkám, pakliže mi následně CD Projekt doručí další fascinující zaklínačské dobrodružství.

Nejnovější články